Uspjeh mladih u digitalno doba ovisi o njihovoj želji za učenjem

Uspjeh mladih u digitalno doba ovisi o njihovoj želji za učenjem

Digitalna tehnologija snažno oblikuje život današnjih mladih, a i budućnost im ovisi o njihovoj mogućnosti držanja koraka s razvojem tehnologije. Naime, tehnologija mijenja mnoge poslove i stvara nova zanimanja, pa nove generacije zaposlenika trebaju biti spremne na cjeloživotno učenje.

Složili su se oko toga govornici i panelisti pete konferencije Poduzetnički mindset za mlade. Tema te konferencije namijenjene srednjoškolcima, studentima i mladima bila je Vještine budućnosti.

„Tehologija napreduje brže no ikada i ne znamo koje će nam sve vještine trebati u budućnosti. Bit će nužno brzo prilagođavanje novim stvarima i učenje novih vještina. Korištenjem digitalnih alata iskorištavamo potencijal iz prilika koje vidimo na tržištu“, kazao je Dario Boras, direktor tvrtke Parklio.

Pritom je napomenuo da poduzetništvo i digitalna tehnologija moraju ići ruku pod ruku.

„Digitalni mindset podrazumijeva pogled na događaje 'digital first'. Digitalni kanali ljudima postaju prvi izbor za prikupljanje znanja, razvijanje prijateljstava, kupnju robe itd. Mogućnost učenja im diktira uspjeh. Tek ćemo doznati koje su dobre, a koje loše strane toga“, rekao je Roko Roić, direktor tvrtke Spotsie.

Domagoj Ostojić, direktor tvrtke Lloyds digital, ističe kako je zahvaljujući internetu znanje jako dostupno zbog čega neki mladi ne znaju u kojem smjeru krenuti. Njegov je savjet da se jave tvrtki u kojoj bi željeli raditi. U njegovoj tvrtki pripravnici dobivaju smjernice čime nadograđivati svoje znanje.

„Sve tehnologije koje nam dolaze na stol, a među kojima su umjetna inteligencija, 5G mreža i cyber sigurnost, imaju potencijal za vrlo široku primjenu. Velika količina podataka je i velika količina prilika koje se mogu iskoristiti u poslovnoj primjeni. Ta primjena ovisi o količini znanja koju pojedinac može upiti u svojoj karijeri“, kazao je Ivan Skender, direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije tvrtke A1 Hrvatska.

Hvoje Džapo, voditelj Centra karijera Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, smatra kako se studente treba podučavati poduzetništvu: „Paralelno s Centrom karijera osnovali smo Studentski poduzetnički inkubator (SPOK). Željeli smo da studenti vide što sa svojim znanjem mogu napraviti, te ih poticali na povezivanje s drugim strukama.“

Srđan Kovačević, direktor tvrtke Orqa, mladima savjetuje da odmah s fakulteta ne zakorače u poduzetništvo, nego da prvo vrijedno iskustvo prikupe radeći za druge.

„U Hrvatskoj se mnogi startupovi sami financiraju, a na Zapadu je to drugačije. Novca ima i sve ga je više. U Hrvatsku ulaze razni fondovi i poduzetnicima su na raspolaganju sredstva Europske unije. Novac se od novca razlikuje. Investitori u nekom trenutku postaju suosnivači tvrtke. Oni vas povezuju s ljudima koje trebate, na raspolaganje vam stavljaju svoje iskustvo i mrežu poznanstva, mogu vas pogurati kada zapnete… To je 'smart money'“, rekao je fintech konzultant Božidar Pavlović.

Lana Jurčević, glazbenica i utemeljiteljica brenda La Piel, poduzetnicima početnicima savjetuje: „Društvene su mreže genijalna stvar! Danas ti ne treba početni budžet od deset tisuća eura za oglašavanje da bi netko vidio tvoj proizvod, izum ili ideju. Samo trebaš stvarati dobar sadržaj koji je ljudima zanimljiv. To je odlična odskočna daska. Trebaš biti uporan, imati dobre ideje i raditi to kontinuirano.“

Da je upornost neizostavan dio uspjeha, potvrdio je najuspješniji hrvatski skijaš svih vremena Ivica Kostelić: „Uspjeh ima mnogo komponenti i put do njega je dug. U svojoj srži uspjeh je prilično neatraktivan jer se sastoji od milijuna malih koraka. U svakodnevnom životu pazite na svoje misli i djela, a ako u nečemu želite ostvariti veliki cilj, pokušajte biti izvrsni u svemu što činite.“

Košarkaš Damjan Rudež bitnom smatra otpornost. Tu je osobinu opisao kao mogućnost čovjeka da podnese kritike i poraze te da nakon svega ustane i u ostvarivanje svoje misije krene jači nego što je bio prije.

Društvena poduzetnica Mladenka Majerić mladima je objasnila da poduzetnički način razmišljanja svoje mjesto ima i u neprofitnom sektoru. Ona se bavi „fundraisingom“. Cilj tog načina prikupljanja sredstava je, kako je rekla, pronaći donatore, zadržati ih i s njima graditi dugoročne odnose, te na taj način mijenjati svijet.

Mladima koji razmišljaju o poduzetništvu, izvršni direktor tvrtke Robotiq.ai Darko Jovišić je poručio: „Poduzetništvo je poput bungee jumpinga. Rijetki će skočiti. Kad skočite, to je uzbudljivo, zabavno i oslobađajuće iskustvo!“

Konferenciju Poduzetnički mindset za mlade organizirala je medijska platforma Poduzetnik. Programski partner je bio EY Hrvatska.

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Četvrtak, 26.05.2022.