Opća znanja o poduzetništvu i poslovanju potrebno je ugraditi u nastavne planove osnovnih škola, dok su srednjim školama trebaju biti dostupni stručni moduli koji obuhvaćaju sve elemente poduzetničkih znanja i vještina, istaknuto je između ostaloga na okruglom stolu na temu 'Poduzetničke kompetencije u formalnom obrazovanju: izvorište inovacija i konkurentnosti'.
Organizatori okruglog stola su Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR), Institut za društvena istraživanja (IDIS) - Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja i Nacionalni opservatorij.
Na skupu je bilo riječi o projektu uvođenja poduzetničkog obrazovanja u srednjim strukovnim školama koji je CEPOR provodio u 2006.-2007. u školama u Čakovcu, Bjelovaru i Varaždinu.
Analize su, naime, pokazale da većina poduzetnika u Hrvatskoj ima srednje strukovno obrazovanje te da formalno obrazovanje ne nudi adekvatnu pripremu za poduzetničku aktivnost. Zato su učenici koji završe strukovne škole nepripremljeni za uspješno poslovanje na tržištu i vrlo teško se prilagođavaju konkurentskim uvjetima.
Stoga je cilj projekta bio stjecanje poduzetničkih znanja, razvijanje poduzetničkih vještina i poticanje poduzetničkog duha. Program su provodili nastavnici strukovnih škola koji su prošli jednogodišnji program edukacije za poduzetništvo.
Direktorica CEPOR-a Sanja Crnković-Pozaić istaknula je kako je istraživanje provedeno u osnovnim školama u Hrvatskoj o prisutnosti poduzetničkih kompetencija pokazalo da nastavi o tome ima vrlo malo elemenata.
Djeca gotovo uopće nemaju priliku razvijati one vještine koje se smatraju poduzetničkim, a to je vrlo rijetko i u srednjim školama.
Taj pomak prema poduzetništvu važan je, pojasnila je Crnković-Pozaić, jer svaka država treba razvijati svoju konkurentsku prednost. Budući znanje sve više postaje najveća vrijednost svatko tko ih stiče mora imati elementarne poduzetničke vještine koje otkrivaju kako nalaziti prilike za sebe, kako se razvijati i kako biti sposoban i "fit" na tržištu rada, kazala je.
Istaknula je i kako se u obrazovnom sustavu ne treba ići ka tome da poduzetništvo bude samo jedan predmet u školama, već dio svih predmeta, a nužno je razvijati i poduzetničke vještine kod učenika, u čemu veliku ulogu ima nastavni kadar.