Unatoč povećanim troškovima, kompanija ovu poslovnu godinu neće gledati kao godinu profitabilnosti, nego investicija i učvršćivanja pozicija brendova.
Osječka Saponija neće biti među onima koji će povećavati cijene svojih brendova, potvrdila je predsjednica Uprave Dajana Mrčela.
Objašnjavajući odluku zašto se neće pridružiti novom najavljenom valu poskupljenja ona ističe kako, unatoč povećanim troškovima, kompanija ovu poslovnu godinu neće gledati kao godinu profitabilnosti, nego investicija i uz potporu potrošača učvršćivanja pozicija svojih brendova na najvišim pozicijama na hrvatskom i Adria tržištu.
”Cjenovni udar koji je obilježio treće i četvrto tromjesečje prošle godine, a nastavlja se i u prvom ovogodišnjem kvartalu, Saponija namjerava amortizirati iz vlastitih snaga”, kaže Dajana Mrčela. I u prošloj godini poslovne aktivnosti su im obilježili troškovni pritisci, od nezapamćenog rasta cijena sirovina i energenata, do poremećaja u logističkim lancima i poskupljenja transporta.
Napravljen je kompromis između cijena inputa s jedne i maloprodajnih cijena s druge strane, kaže Mrčela, dodajući da su se ta kretanja neminovno odrazila na pad profitabilnosti proizvoda, ali da je kompanija odlučila dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora i neće prebacivati teret na svoje potrošače.
U slučaju Saponije troškovi materijala za proizvodnju lani su porasli za 18%, a troškovi energenata i goriva od početka 2022. bili su viši za preko 20%. Sve to pratilo je i povećanje prosječnih bruto plaća za 14,4%, što je u politici kompanije bio način očuvanja standarda i stabilnosti za 727 zaposlenika.
Poslovna 2022., prema nerevidiranom financijskom izvješću, završena je s ukupnim prihodom od 704,7 milijuna kuna, što je u odnosu na prethodnu godinu rast od 4,7%, a ostvarena je EBITDA od 44 milijuna kuna. U ukupnim prihodima, od prodaje je ostvareno 702,3 milijuna kuna, od čega na domaćem tržištu 449,8 milijuna kuna.
U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73% ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27% prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina. Rasli su i prihodi na izvoznim tržištima, veći su na godišnjoj razini za 7,4% i iznose 237,3 milijuna kuna.
Cijeli članak pročitajte na portalu: poslovni.hr