Prošle godine je od velikog četvrtka do uskrsnog ponedjeljka ukupno potrošeno preko 1,4 milijardi kuna, ali ove godine bi ta brojka zbog pandemije koronavirusa i ograničenja rada trgovina ipak trebala biti nešto manja.
„Prva dva tjedna od stupanja na snagu Odluke Stožera civilne zaštite o posebnom radu trgovina poremetila su maloprodajne promete na koje smo navikli zadnjih par godina, ali u cijeloj priči ima i nešto što nas veseli, a to je da su se potrošači više okrenuli hrvatskim proizvodima. Tako je potražnja za jajima iz domaćeg uzgoja u ovom tjednu triput veća nego što je to bilo u istom razdoblju prošle godine, a povećane narudžbe stižu i za suhomesnate proizvode i povrće iz domaće proizvodnje“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić, dodavši kako je ova situacija pokazala koliko je važno proizvoditi hranu, ali i druge proizvode za potrebe vlastitog stanovništva.
„Kriza je kod građana osvijestila ono što u HGK desetljećima ponavljamo – kupovinom hrvatskog čuvamo domaću proizvodnju i idemo u smjeru osiguravanja samodostatnosti na nivou države. Ovo je prilika da ostvarimo puni potencijal domaće poljoprivrede po pitanju većine prehrambenih proizvoda i ojačamo lokalne lance opskrbe“, poručila je Ravlić, uz napomenu da se i kupci i prodavači moraju ponašati odgovorno kako bi se što prije okončala epidemija koronavirusa.
Prošle godine je skromna uskrsna potrošačka košarica iznosila 500 kuna, srednja 1000, a bogata oko 1500 kuna. Razlika u cijeni ovisila je o vrsti proizvoda u košarici, a tradicionalno se najviše kupuje šunka, jaja, mladi luk, rotkvica, hren, janjetine, riba i slastice.
Ove godine je teško ulaziti u preciznije procjene, ali ono što je sigurno jest da će se u košarici naći više domaćih proizvoda, a to je ovoj situaciji iznimno bitno za opstanak naših proizvođača.
Članak je prenesen s portala ICTBusiness.