30% radnih mjesta u bankama će nestati

30% radnih mjesta u bankama će nestati

Banke su blizu prekretnice u poslovanju: u skoroj budućnosti može se očekivati rezanje broja zaposlenih i do 30 posto zbog automatizacije, pokazuje izvješće Citi Global Perspectives & Solutionsa o tome kako digitalne tehnologije mijenjaju poslovanje banaka.

Ta transformacija znači da će glavni kanal interakcije klijenta s bankom biti mobilan, a time će se smanjiti potreba za poslovnicama i zaposlenicima u njima.

"Vjerujemo da će u periodu od 2015. do 2025. moglo doći do smanjenja broja zaposlenih za oko 30 posto", stoji u izvješću. Broj zaposlenih u bankama već sad je značajno manji nego prije krize, samo u SAD-u u bankama je zaposleno 15 posto manje ljudi nego 2007.

Analitičari Citija predviđaju smanjenje broja zaposlenih između 40 i 50 posto u odnosu na pretkrizne razine. Riječ je o ukidanju dodatnih oko 1,8 milijuna radnih mjesta u bankarskom sektoru SAD-a i Europe u narednih deset godina.

1,8milijuna

radnih mjesta moglo bi nestati u SAD-u i Europi

Ulaganja u financijske tehnologije, tzv. FinTech, eksponencijalno su porasle u posljednjih pet godina: 2010. iznosile su 1,8 milijardi dolara, a prošle godine na 19 milijardi dolara. Čak 70 posto tog novca usmjereno je na 'posljednju milju' korisničkog iskustva, kao i na područje plaćanja na kojem nove inovativne kompanije, poput PayPala, predstavljaju najveću konkurenciju bankama. Ili se, alternativno, usmjeravaju na područja gdje banke tradicionalno nisu snažnije prisutne, poput mikro i malih biznisa gdje brzo postaju važni igrači.

S razvojem tehnologije i promjenom ponašanja klijenata, banke su prisiljene promišljati nove digitalne strategije.  Autori istraživanja smatraju da će biti potrebna strategija koja će obuhvatiti sve kanale između banaka i njihovih klijenata u narednih deset godina.

Ona bi se trebala sastojati od konkurentnih digitalnih proizvoda, smanjene i modernizirane mreže poslovnica, i na kraju, ali ne manje važno, usmjerene i razrađene strategije za različite segmente klijenata.

Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr

Ponedjeljak, 04.04.2016. / poslovni.hr