Domaće tvrtke pale na testu snalaženja u krizi!

Portal posao.hr proveo je tijekom listopada i studenog istraživanje "Kriza ili loš menadžment" . Rezultati istraživanja pokazali su da većina ispitanika smatra kako su njihove tvrtke prekasno uvele „krizne“ mjere.

Istraživanje provedeno među 869 ispitanika tijekom listopada i studenoga pokazalo je da je više od 65 posto bilo primorano na  neke od „kriznih“ mjera u  svojim tvrtkama kako ne bi izgubili posao, a više od polovice ih smatra da se iste mjere neće ukinuti ni nakon prestanka krize. U istraživanju je sudjelovalo 52 posto žena i 48 posto muškaraca, većinom iz grada Zagreba i Zagrebačke županije te u dobi od 25 do 34 godine.

Istraživanje je pokazalo da tvrtke nisu spremno dočekale krizu, naime, značajan broj ispitanika je poslovanje svoje tvrtke negativno ocijenilo (34 posto), dok se samo 6 posto ispitanika u potpunosti slaže s odličnim poslovanjem tvrtke u krizi. Također, čak 67 posto ispitanika smatra da se „krizne“ mjere nisu uvele na vrijeme, a što se  njihove primjene tiče – ona je bila potpuno neuspješna (27 posto), uglavnom neuspješna (26 posto), dok samo 3 posto ispitanika smatra kako su uvedene mjere imale pozitivan učinak.


Posljedice gospodarske krize sasvim su sigurno negativno utjecale na tvrtke, čak 65 posto ispitanika smatra kako njihova tvrtka posluje lošije u odnosu na razdoblje prije dvije godine. Mjere koje su imale za cilj olakšati poslovanje tvrtkama, našim su građanima već dobro poznate, a najčešće se radilo o: otkazima (25 posto), smanjenju plaća (24 posto), ukidanju stručnih edukacija (17 posto), ukidanju drugih povlastica (15 posto) itd. Samo 6 posto ispitanika istaknulo je kako njihove tvrtke nisu provele nikakve mjere uzrokovane globalnom krizom.

Saša Jurković, direktor portala posao.hr istaknuo je kako je kriza većinu tvrtki iznenadila, iako je bilo pokazatelja da bi se situacija koja se događala u ostatku svijeta vrlo brzo mogla odraziti  i na domaće tržište. „Kriza koja je u posljednje dvije krizne godine uzrokovala značajan pad poslovanja, možda se ne bi u tolikoj mjeri negativno odrazila na domaće tržište da su tvrtke na vrijeme povukle strateške poteze s ciljem osiguravanja likvidnosti. Istraživanje je pokazalo da  zaposlenici nisu zadovoljni poslovanjem svojih tvrtki tijekom krize, jer brojne posljedice osjećaju i na vlastitim leđima“ - naglasio je Jurković.


Najčešća  mjera za smanjenje posljedica krize u tvrtkama bilo je otpuštanje zaposlenika i to u najvećem postotku zaposlenih na određeno (36 posto) i onih na neodređeno vrijeme (35 posto). Pored toga, čak 61 posto ispitanika smatra da su neke od „kriznih“ mjera uvedene nepotrebno i narušavaju radnička prava. Što se razdoblja nakon izlaska iz krize, čak 48 posto ispitanika previđa oporavak tržišta u razdoblju od tri do pet godina. Također, nakon završetka krize, 67 posto ispitanika planira potražiti novi posao, a trenutno novi posao priželjkuje i traži  gotovo 90 posto ispitanika.

Cjeloviti grafički prikazi odgovora na pitanja:

Četvrtak, 25.11.2010.