Europska startup scena ima više developera no američka, ali u konačnici zaostaje, bez obzira na uspjehe koji se konstantno ostvaruju.
Primjerice, oni posljednji svakako su Revolut, Deliveroo i TransferWise, no nekako to nije dovoljno i prostora za napredak svakako ima.
Čak je i kapital na rekordno visokih 23 milijarde američkih dolara, koliko se investiralo prošle godine na startup u Europi. Samo, kako navodi McKinsey u svom izvješću, nedovoljno se ulaže u područja inovacije koje mogu dovesti do istinskog rasta. Pod time se misli na predvodnice u tehnologiji i digitalizaciju. Tek povremeno ispliva netko kao spomenuti trojac iz uvoda.
Naime, europske kompanije imaju naviku ulagati u "opipljive" stvari kao što su zgrade ili strojevi, što je ostavština iz prošlosti. Ono što McKinsey naglašava da se treba promijeniti jest sklop, logično. Investicije na područjima koja nisu tako opipljiva mogu donijeti opipljiv profit. Kao što što su podacim ili softver. Samo se na taj način, naglašava McKinsey, može Europu postaviti u centar sljedećeg vala inovacija i tehnološkog iskoraka.
Jer, ovako se na Starom kontinentu tek prati druge, pomno promatra što rade i onda se djeluje, a na taj način ne može se stvoriti ništa osim konstantnog zaostajanja, koje može biti veće ili manje, no u konačnici je zaostajanje. Zato, da bi Europa bila predvodnik, mora se prestati koncentrirati na prilike u Sjedinjenim Američkim Državama ili Aziji, ponajprije Kini, već na sebe samu.
Umjetna inteligencija, strojno učenje, Internet stvari, blockchain, kvantno računalstvo... digitalne su prilike kojima se Europa može i mora okrenuti. Jest, neće se odmah vidjeti pozitivni rezultati, treba biti strpljiv. Ni Amerikancima ništa nije palo s neba, desetljećima su stvarali situaciju u kakvoj uživaju trenutno. S pravom...
Članak je prenesen s portala ICTBusiness