Generaciji Z putovanja su bitnija od materijalnih stvari

Generaciji Z putovanja su bitnija od materijalnih stvari

Istraživanje provedeno od strane Booking.com-a pokrilo je 29 tržišta uključujući i Hrvatsku, a ispitane su osobe u dobi između 16 ili više godina. Rezultati predstavljaju želje i potrebe sljedeće generacije globalnih putnika - generacije Z.
Generacija Z (u dobi od 16-24) upravo stupa u odraslu dob i spremna je otkriti svijet, a na pripadnicima ove generacije počiva i budućnost. Generacija Z tema je mnogih predviđanja i brojne su pretpostavke o njezinu ponašanju, no što njezini pripadnici kažu o sebi? Živimo u svijetu koji je sve povezaniji, a putovanja su sve dostupnija. Stoga je Booking.com, digitalni predvodnik u povezivanju putnika s najvećim izborom jedinstvenih smještajnih objekata, ponudom iskustava koje putnici ne bi smjeli propustiti i ponudom prijevoza bez imalo gnjavaže, proveo globalno istraživanje o putnicima generacije Z, među 22.000 ispitanika iz 29 zemalja, među kojima je i 600 ispitanika iz Hrvatske. Rezultati istraživanja ne pokazuju samo planove za putovanja pripadnika generacije Z, već i poveznicu tih planova s njihovim planovima za budućnost.

Ambiciozni pustolovi

Usprkos tome što su mnogi pripadnici generacije Z tek postali punoljetni, mnogi već znaju kakva putovanja žele:

  • Generacija Z ima optimističan pogled na putovanja - 67% globalnih pripadnika te generacije i čak 89% njih iz Hrvatske uzbuđeno je zbog svih odredišta koja će posjetiti u budućnosti
  • Čak 50% pripadnika generacije Z iz Hrvatske u sljedećih deset godina želi posjetiti barem tri kontinenta, a 36% ih planira studirati ili živjeti u nekoj drugoj državi (40% žena i 32% muškaraca)
  • Pripadnici generacije Z (globalno) odlikuju se odvažnošću - 56% njih na putovanju želi iskusiti neku pustolovinu kao što su paragliding ili bungee jumping, a 52% njih želi posjetiti neku ekstremnu lokaciju
  • Pripadnici generacije Z također se ističu time što će više njih u odnosu na druge generacije naučiti nešto novo na putovanju u sljedećih deset godina i tako poboljšati svoje vještine (33% ispitanika)
  • Generacija Z iz Hrvatske ne želi samo naučiti nove vještine - 50% putnika koji putuju unutar svoje zemlje smatra da im to pomaže da nauče i otkriju nešto novo o sebi
  • Pripadnici generacije Z iz Hrvatske unutar svoje zemlje žele putovati u Istru (58%), Dubrovačko-neretvansku županiju (53%) i Splitsko-dalmatinsku županiju (50%)

Spremni su putovati sami

Mnogi mladi putnici već obilaze svijet sa svojim obiteljima – jedan od troje putnika generacije Z u Hrvatskoj (36%) kažu da putuju s obitelji jer im to omogućava putovanja koja si inače ne bi mogli priuštiti. No kako se pripremaju napustiti obiteljski dom, sada žele putovati sami.

  • Ovoj je generaciji samostalnost prioritet. 36% pripadnika generacije Z u Hrvatskoj u sljedećih 10 godina planira barem jedno solo putovanje (25% žena i 27% muškaraca)
  • Želja za solo putovanjima pripadnika Generacije Z iz Hrvatske očituje se i u željama više od četvrtine njezinih pripadnika (27%), koji su izjavili da radije putuju sami (više od ostalih generacija), a 25% njih žele otići na solo backpacking putovanje ili uzeti godinu slobodnu od obveza.

Već imaju popise želja

Dvije trećine pripadnika generacije Z iz Hrvatske (62%) već je sastavilo popis želja za putovanja (ono što žele posjetiti ili učiniti za života). Kad je riječ o pripadnicama generacije Z u Hrvatskoj, njih 64% već je sastavilo ovakav popis (60% muškaraca).
Različiti su razlozi za sastavljanje popisa želja za putovanje:

  • Oni maštaju: više od polovice (56%) pripadnika te generacije u Hrvatskoj kažu da uživaju u maštanju o svim odredištima koja će posjetiti za života
  • Beskonačni popisi: jedan od deset (6%) kaže da im je zadovoljstvo otputovati na neko od odredišta sa svog popisa želja jer nakon toga mogu početi dodavati nova odredišta. Zapravo, čak 43% osoba generacije Z iz Hrvatske planira ostvariti barem pet epskih putovanja sa svog popisa želja tijekom sljedećih deset godina
  • Praćenje odličnih odredišta: Gotovo jedna trećina (31%) njih kaže da im popis želja služi za lakše praćenje odličnih odredišta u koja mogu otputovati, a za koja prije nisu čuli
  • Inspirira ih Instagram: 44% osoba generacije Z iz Hrvatske dobilo je inspiraciju za vlastitu pustolovinu nakon što su online vidjeli kamo influenceri putuju

Sastavljanje popisa želja za putovanja ne otkriva samo namjeru za putovanjem u novo odredište, ono također daje i dublji uvid u općenitije ponašanje ove generacije kad je riječ o putovanjima. Za 38% osoba iz generacije Z u Hrvatskoj koje nemaju popis želja, razlozi se također razlikuju:

  • 21% njih smatra da se njihove preferencije prečesto mijenjaju, a to se odražava i na odredišta u koja žele otputovati
  • Četvrtina (25%) tih putnika kaže da se impulzivno odlučuje na putovanje te da ne planira unaprijed
  •  Iznenađujuće je da što je najmanje vjerojatno da će putnici generacije Z, u odnosu na sve ostale demografske skupine, reći da nemaju popis želja jer se impulzivno odlučuju na putovanje
  • Zapravo, od 36% pripadnika baby boom generacije (osoba starijih od 55) koji kažu da nemaju popis želja za putovanja, 24% navodi da preferiraju impulzivno otići na putovanje – što predstavlja najveći postotak među svim generacijama koje su sudjelovale u anketi.
    Milenijalci (osobe u dobi od 25 do 39) također se impulzivnije odlučuju na putovanje od generacije Z (19%). Generacija X (osobe u dobi od 40 do 54) impulzivniji su vezano uz putovanja od generacije Z.

Odnos putovanja i životnih ciljeva

Generacija Z odrasla je u vremenu u kojem su tijekom posljednjeg desetljeća globalne financijske i ekonomske turbulencije gotovo postale norma, tako da je razumijevanje stajališta te generacije o financijama (osobito toga kako planiraju trošiti novac tijekom sljedećih pet godina) korisno mjerilo za razumijevanje njihova općenitog pogleda na život.

Troje od četvero putnika generacije Z iz Hrvatske smatra da je putovanje nešto u što se uvijek isplati uložiti. A kada se gleda prioritiziranje, tema „putovanje i razgledavanje svijeta” za ovu je generaciju jedna od najvažnijih kada se gleda način na koji bi htjeli potrošiti novac (69%). Štednja za ulaganje u dodatno obrazovanje ili profesionalnu obuku dospjelo je na drugo mjesto, a zanimljivo je da su se na posljednjem mjestu u poretku našle dizajnerska odjeća, cipele i dodaci.

 

Na što generacija Z planira potrošiti novac tijekom sljedećih 5 godina Postotak globalnih putnika generacije Z Postotak putnika generacije Z u Hrvatskoj
Putovanje i istraživanje svijeta   65% 69%
Štednja za polog za kupnju kuće/stana 60% 60%
Ulaganje u dodatno obrazovanje / profesionalnu obuku 60% 62%
Štednja za mirovinu 51% 41%
Trošenje novca na iskustva ili proizvode koji su ekološki prihvatljivi 46% 41%
Štednja za svadbu / sklapanje bračne zajednice 42% 34%
Kupnja novog gadgeta 33% 25%
Kupnja dizajnerske odjeće / cipela / modnih dodataka 33% 17%


Više o prioritetima generacije Z

Na pitanje o tome kako bi prioritizirali trošenje svog novca, putovanje je bilo na vrhu u pet od sedam izbora za generaciju Z, posebno u usporedbi s materijalnim posjedima ili kratkoročnim doživljajima. Putovanje je bilo popularnije od namještaja i kućanskih potrepština, odjeće i mode, tehnologije i gadgeta, izlazaka u restorane te spa tretmana i tretmana uljepšavanja.

 

Na pitanje o tome kako bi potrošili svoj novac, pripadnici generacije Z iz Hrvatske postavili bi sljedeće prioritete:
Putovanje (85%) vs. Izlazak u restorane (21%)
Putovanje (79%) vs. Spa tretmani / uljepšavanje (21%)
Putovanje (35%) vs. Odjeća / moda / obuća (65%)
Putovanje (59%) vs. Tehnologija / gadgeti (41%)
Putovanje (59%) vs. Namještaj / kućanske potrepštine (45%)


Prednost putovanja na poslu

Bilo da još uvijek razmišljaju o budućem zanimanju ili su tek zakoračili u poslovni svijet, tema poslovne karijere i dalje im je vrlo svježa pa ne iznenađuje da pripadnici generacije Z iz Hrvatske pronalaženje posla stavljaju na sam vrh kad je riječ o najvažnijem životnom iskustvu (71%). S obzirom na to da je putovanje toliko važno za ovu generaciju, budući potencijalni poslodavci trebali bi to imati na umu. 56% pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da bi im mogućnost putovanja na poslu bila važna pri odabiru posla, a više od polovice (51%) kaže da im posao na kojem bi imali priliku upoznati druge kulture bio atraktivan.

“S obzirom na to da pripadnici generacije koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju ulaze u odraslu dob, uzbudljivo je vidjeti rezultate ovog istraživanja koje otkriva da su pripadnici generacije Z predana generacija, čija strast za istraživanjem znači da imaju dobru predodžbu o svojim planovima za buduća putovanja,” kaže Ram Papatla, Potpredsjednik globalnog tima za atrakcije u Booking.com-u. “Njihov afinitet i lagodnost u korištenju tehnologije savršeno se slaže s našom ambicijom da naučimo nešto novo i gostima pružimo još bolje i povezanije iskustvo putovanja. Želimo omogućiti gostima svih uzrasta da najbolje iskoriste svaku pustolovinu, pri čemu će im mobilni uređaji biti snažan resurs, a ne nešto o čemu će ovisiti - a to je nešto što generacija Z istinski cijeni.”

* Ovo neovisno istraživanje proveo je Booking.com na uzorku od 21.807 ispitanika u dobi između 16 ili više godina (25% među njima u dobi 16-24 godine) na 29 tržišta (njih 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije, Indonezije, Kolumbije i Južne Koreje; i njih 600 iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Tajvana, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela). Istraživanje je provedeno online između 1. i 16. svibnja 2019. Istraživanje i pronalaženje ispitanika, osim ako nije drugačije navedeno, provela je tvrtka Vitreous World, a analizu provela tvrtka Ketchum Analytics.

O Booking.com-u
Booking.com B.V. osnovan je 1996. godine u Amsterdamu te se od male nizozemske startup tvrtke razvio u jednu od najvećih online tvrtki na svijetu. Booking.com dio je grupe Booking Holdings (NASDAQ: BKNG) i broji više od 17.500 zaposlenika u 198 ureda i 70 zemalja diljem svijeta.

Naša je misija omogućiti ljudima da proputuju cijeli svijet. Stoga ulažemo u digitalnu tehnologiju kojom im nastojimo olakšati putovanja. U Booking.com-u nudimo najveći izbor nevjerojatnih smještajnih objekata, od apartmana, kuća za odmor i obiteljskih objekata s doručkom, do resortova s 5 zvjezdica, kućica na drvetu pa čak i iglua. Booking.com stranica i mobilne aplikacije dostupni su na 43 jezika te uključuju više od 28 milijuna smještajnih jedinica, s više od 5,9 milijuna kuća, apartmana i ostalih jedinstvenih objekata, u više od 150.000 odredišta u 227 zemalja i teritorija diljem svijeta.

Utorak, 09.07.2019. / www.booking.com