Istraživanje internetskog portala www.posao.hr o privrženosti hrvatskih zaposlenika tvrtkama u kojima rade pokazalo je kako samo 21% ispitanika smatra kako poslodavac odnosno tvrtka za koju rade cijene njihov trud i rad kojeg ulažu u svakodnevni posao. Čak 46% ispitanika smatra kako se njihov angažman uglavnom ne cijeni, dok 33% ispitanih smatra kako poslodavaci samo ponekad znaju prepoznati njihovo zalaganje.
U istraživanju je sudjelovalo 664 ispitanika, od čega je 62% žena i 38% muškaraca. Ispitanici su većinom iz Zagreba i Zagrebačke, Primorsko-goranske, Istarske, Splitsko-dalmatinske i Osječko-baranjske županije, a najveći ih je broj u dobnoj skupini od 25 do 44 godine.
Potaknuti svjetskim statistikama o privrženosti i angažmanu zaposlenika, na internetskom portalu Posao.hr provedeno je istraživanje u svrhu saznanja u kojoj mjeri se zaposlenici identificiraju s tvrtkom i u kojoj su mjeri spremi uložiti dodatni napor i rad za njenu dobrobit. Među deset zemalja s najuspješnijim ekonomijama u svijetu, kao zaposlenici koji su najviše privrženi tvrtkama u kojima rade prepoznati su Brazilci, Amerikanci i Nizozemci, dok su se Francuzi i Japanci pokazali kao zaposlenici koji osjećaju najmanju privrženost tvrtkama.
U istraživanju internetskog portala Posao.hr, čak 81% ispitanika radi u tvrtkama koje su u privatnom vlasništvu, a na pitanje o uspješnosti poslovanja ispitanici su odgovorili kako tvrtke u kojima rade posluju bolje (28%), jednako (46%), lošije (25%) ili su u stečaju (1%) u donosu na prošlu godinu. U odnosu na ista zanimanja u drugim tvrtkama, 49% ispitanika smatra kako imaju manju plaću nego njihove kolege, 38% smatra kako su im plaće podjednake, a 13% je mišljenja kako zarađuju bolje od kolega na istim zanimanjima.
No, iako zaposlenici nisu zadovoljni tretmanom kojeg dobivaju od poslodavaca, spremni su pomoći tvrtki ukoliko se dogodi nepredviđena krizna situacija. 58% ispitanika pristala bi raditi prekovremene sate bez naknade u razdoblju od mjesec dana ukoliko bi se tvrtka našla u problematičnoj situaciji, u odnosu na 42% koji to ne bi dobrovoljno učinili.
Istraživanje «Privrženost zaposlenika» internetskog portala Posao.hr pokazalo je kako se 41% hrvatskih zaposlenika boji da bi mogli izgubiti svoje radno mjesto, u odnosu na 59% onih koji vjeruju u sigurnost svojih radnih mjesta. Evidentno je kako hrvatski poslodavci ne znaju motivirati svoje zaposlenike, budući da je 68% zaposlenika istaklo kako im poslodavci ne pokazuju nikakvo priznanje i zahvalnost nakon uspješno ostvarenog opsežnog projekta od velike važnosti za tvrtku. Hrvatski poslodavci u slučajevima uspješno odrađenog posla zaposlenike najčešće motiviraju javnom pohvalom pred ostalim zaposlenicima (13%), povlasticama kao što u povišica ili slobodni dani (10%) ili novčanom stimulacijom (9%). Mogućnost kupovanja dionica vlastite tvrtke u svijetu je postala gotovo trend, no zaposlenicima u Hrvatskoj ta mogućnost nije zanimljiva. Na pitanje bi li kupili dionice tvrtke u kojoj rade (ukoliko bi imali sredstava i mogućnosti) čak 68% je dogovorilo negativno.
Kao najveći problem koji utječe na njihovu radnu produktivnost, čak 34% je navelo nedovoljne plaće, 30% odnose sa nadređenima, a 17% smatra kako je glavni uzrok njihove nedovoljne produktivnosti prevelik obim posla.
Svibanj 2005.