U istraživanju portala posao.hr je tijekom mjesec dana sudjelovalo 590 ispitanika koji su podijelili svoja iskustva i stavove o traženju posla.
Ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju su nezaposleni i traže posao (51%), dok ih je 38% zaposleno, ali aktivno traži posao. Takvi podaci upućuju na to da značajan udio zaposlenih nije zadovoljan na svom radnom mjestu, a prema prijašnjem istraživanju portala posao.hr možemo reći da tome najviše doprinosi nesrazmjer opsega posla i plaće.
U istraživanju je sudjelovalo više žena (75%) no muškaraca (25%), što je i u skladu s podacima Državnog zavoda za statistiku za treći kvartal 2015. godine prema kojem je stopa zaposlenosti muškaraca 50% a stopa zaposlenosti žena manja - 39,5%.
Dok 30% ispitanika ima između 35 i 44 godine, najviše ispitanika u istraživanju portala posao.hr nalazi se u svojim 'najboljim godinama za rad' - između 25 i 34 godine ima 42% ispitanih a između 35 i 44 godine 30% njih. Dok SSS ima 38% ispitanika, najveći udio (46%) ima visoku stručnu spremu (VSS).
Većina (42%) ih posao traži manje od 6 mjeseci, ali nakon nekog vremena posustaju. Točnije, posao između 6 mjeseci i godinu dana posao traži 16% ispitanika, a do dvije godine posao traži 14% ispitanih. Prema rezultatima prijašnjeg istraživanja portala posao.hr, možemo pretpostaviti da veliku udio (82%) počinje razmišljati o odlasku u inozemstvo.
Za traženje posla, ispitanici (31%) najviše koriste portale za traženje posla kao što je posao.hr ili oglasnik.hr, dok 23% ispitanika posao najčešće traži putem HZZ-a (burza rada). 'Networking', razgovor s kolegama iz struke i poslovna okupljanja, za traženje posla koristi 9% ispitanika, dok ih čak 14% za to koristi društvene mreže i Linkedin. S obzirom na značajan udio mladih ispitanika, kao i njihovo visoko obrazovanje, nije iznenađujuće da su istaknuli da aktivnije koriste platforme društvenih mreža.
Zanimljivo je da je značajan udio ispitanika (17%) odabralo slanje otvorenih molbikao najčešći način potrage za poslom, a čak 48% ispitanih potvrdilo je da je slalo otvorene molbe nekoliko puta, dok ih je 22% poslalo otvorene molbe samo kompanijama koje su im bile zanimljive. To je svakako pozitivan podatak koji pokazuje da ispitanici ne traže 'samo posao', već im je sve važnije da rade za poslodavca/kompaniju čije vrijednosti dijele. Ipak, tek je 8% ispitanika reklo da je trenutni/prijašnji posao pronašlo slanjem otvorene molbe.
Saša Jurković, direktor portala posao.hr, istaknuo je da ove brojke ne iznenađuju te dodao: „Vjerujem da bi većina ispitanih iskoristila 'vezu' za pronalazak posla jer bezuspješno pokušavaju doći do istoga već duže vrijeme. Ostali podaci pokazuju da aktivno rade na pronalasku posla, razumiju važnost preporuka i networkinga te su proaktivni, no na tržištu na kojem nema dovoljno ponuda za posao, spremni su i na 'povlačenje veza' kako bi osigurali posao a time i egzistenciju.“
Često se u kontekstu potrage za poslom spominje 'povlačenje veza', a u istraživanju portala posao.hr većina ispitanika (40%) rekla je da bi iskoristili 'vezu' za pronalazak posla da je imaju, iako nisu nikada koristili tu metodu. Ipak,20% ispitanika reklo je da nije nikada koristilo tu metodu i smatra da ona nije u redu.
Ovi podaci na jedan način potvrđuju da je među ispitanicima uvriježeno stajalište da je potrebna 'veza' za pronalazak posla. Bez obzira na izraženu želju za 'povlačenjem veza', najveći udio ispitanika (49%) je sadašnji/prošli posao našlo prijavom na otvoreni natječaj, a čak 35% posao ispitanika je posao pronašlo zahvaljujući direktnoj preporuci što i nije iznenađujuće ako u obzir uzmemo da tek 3% ispitanika nema radno iskustvo.
Točnije, većina ispitanika (23%) ima do dvije godine radnog iskustva, dok ih 17% ima do 5 godina radnog iskustva, a jednak postotak ispitanih ima između 5 i 10 godina radnog iskustva.
Prilikom prijava na natječaj za posao, ispitanici (33%) uglavnom šalju isti životopis s manjim izmjenama, dok to ponekada ili uvijek radi 25%, odnosno 24% ispitanika. Ipak, prilikom potrage za poslom čak 19% ispitanika reklo je da uvijek šalje isti životopis što je prema svim uputama stručnjaka za ljudske potencijale velika pogreška.
Uz to, veliki udio ispitanika (28%) istaknuo je da nikada nije proaktivno poslodavcima slalo dodatan sadržaj (osim životopisa/molbe) kako bi pokazali motivacijute ne vide smisao toga. Ipak, 31% ispitanika bi voljelo napraviti i to uglavnom samo kada im je oglas za posao ili kompanija zanimljiva (11% ispitanika).
Naravno, u obzir treba uzeti da svaka industrija nije sklona 'kreativnim' prijavama za posao, što bi se ponajviše moglo reći za industriju 'Ekonomija, računovodstvo i financije' u kojem se našla većina ispitanika (17%). Osim navedenog sektora, najviše ispitanika dolazi i industrije 'prodaja' (8%), 'turizam i ugostiteljstvo' (7%) te 'informatika i telekomunikacije' (7%).
Izrazito je pozitivan podatak da većina ispitanika (54%) koristi svaku priliku za dodatnu edukaciju ili usavršavanje vještina kako bi došli do zaposlenja te ih 28.81% planira ili radi na tome. Cjeloživotno učenje je uz velike promjene na tržištu postalo nužnost, a spremnost na ulaganje u sebe odlika koju mnogi poslodavci sve više cijene i primjećuju prilikom zapošljavanja!