PANDEMIJA je uvelike promijenila radna mjesta.
Bez obzira na posao, zaposlenici se moraju brzo prilagoditi ogromnim promjenama, od rada na daljinu do operativnih promjena i ispunjavanja zadataka. No radne vještine mijenjale su se i prije pandemije. Podaci kompanije Gartner pokazuju da se broj vještina potrebnih za jedan posao povećava svake godine za deset posto. A jedna trećina umijeća u prosječnom oglasu za radno mjesto iz 2017. više neće biti relevantna 2021. godine. Gartner je također otkrio da planiranje vještina temeljeno na pozicijama ne pomaže organizacijama da razviju odgovarajuća umijeća kod zaposlenika. Grupiranje nepovezanih vještina ne stvara vještine koje će biti kompetitivna prednost, piše Fast Company.
No neki stručnjaci imaju ideje o tome koje će vještine biti neophodne u budućnosti. Dok poduzeća nastavljaju poslovati u pandemiji i planirati budućnost, evo nekoliko osnovnih vještina koje zaposlenici trebaju imati.
Samousmjeravanje
Uslijed toliko promjena zaposlenici će morati preuzeti odgovornost za vlastite pozicije i biti visoko samousmjereni, poput poduzetnika unutar svojih organizacija, smatra Devin Fidler, osnivač i direktor Rethinkery Foresighta, kompanije za poslovno savjetovanje i promjene u upravljanju. Fidler kaže da zaposlenici, posebice na početnim razinama, moraju sve više voditi vlastite karijere i razviti svojevrsni samostalni mentalitet hakiranja.
Kako se pozicije i organizacije brzo razvijaju, tradicionalne metode obuke za razvijanje neophodnih vještina više ne postoje. Zaposlenici će morati biti aktivni sudionici u identificiranju vještina, resursa i potpore koja im je potrebna za obavljanje poslova te surađivati s kompanijama kako bi ih stekli.
Cijeli članak pročitajte na index.hr