Ubrzanje potrošačkih trendova i ponašanja koja su postojala i prije izbijanja COVID-19 potaknut će kompanije koje imaju kontakt s potrošačima i trgovce na ponovno kreiranje svog načina poslovanja, navodi se u novom izvješću PwC-a
Nalazi iz dvaju istraživanja obavljenih prije i poslije pandemije COVID-19 i objavljenih u PwC-ovom 11. uzastopnom globalnom istraživanju mišljenja potrošača, usredotočeni su na navike i ponašanje urbanog potrošača te na to kako nas je globalni poremećaj prisilio na ubrzanje digitalnijeg načina života.
Rezultati ankete otkrivaju da su pandemija i sljedeće mjere socijalnog distanciranja koje su usvojene dovele do temeljnih promjena u načinu na koji potrošači rade, jedu, komuniciraju i vode računa o svom zdravlju.
Iako potrošači najčešće odlučuju kupovati namirnice u prodavaonicama, njih više od trećine (35 %) sada hranu kupuje putem interneta, a 86 % onih koji kupuju putem interneta planiraju to nastaviti nakon uklanjanja mjera socijalnog distanciranja.
Nakon izbijanja pandemije, online kupovina neprehrambenih proizvoda je znatno povećana (putem mobilnih telefona 45 %; računala 41 %; tableta 33 %), a trend je posebno izražen u Kini i na Bliskom Istoku, gdje je 60 % i 58 % ispitanika u svakoj od zemalja reklo da su počeli više kupovati sa svojih mobilnih telefona.
Stanovnici gradova anketirani nakon izbijanja pandemije smatraju sigurnost i zdravstvo jednako važnim za njihovu kvalitetu života kao i izglede za zapošljavanje, što je reklo 49 % i 45 % ispitanika za svaki od tih čimbenika, u odnosu na 45 % za zaposlenje.
Istraživanje je pokazalo jasnu povezanost održivosti i osjećaja građanske dužnosti. Na primjer, u rezultatima anketa prije pandemije, 45 % naših globalnih ispitanika kaže kako izbjegavaju upotrebu plastike kad god je to moguće, 43 % očekuje odgovornost tvrtki za svoj utjecaj na okoliš, a 41 % očekuje eliminiranje plastičnih vrećica i ambalaže za voće i povrće.
„Iako su određeni trendovi u porastu već dulje vrijeme, naše istraživanje pokazuje više izraženu želju potrošača za transparentnošću, održivošću i praktičnošću zbog pandemije. Tvrtke koje će imati najveću korist su one koje su uspostavile povjerenje s potrošačem, uložile u glatko i nesmetano cjelokupno korisničko iskustvo kupnje te stavile zdravlje i sigurnosti potrošača kao svoj prioritet“, kaže Steve Barr, globalni voditelj usluga na tržištu potrošnje iz PwC-u SAD.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala novac.hr