Strah da će roboti oteti radna mjesta ljudima nije neopravdan, ali nije ni toliko dramatičan kako se čini na prvu, upravo iz razloga što ljudi strahuju za svoju poziciju otkako postoje
Dapače, prema istraživanju načinjenom od strane Tehnološkog sveučilišta u Münchenu, ljudi bi radije da ih zamijeni robot nego druga osoba.
Kako se navodi u istraživanju, motivi za njega bili su u tome što je zapravo jako malo ispitano po tom pitanju - s psihološke strane. Jer, činjenica jest da u nekim industrijama roboti naveliko mijenjaju ljude, što znači da će uskoro situacija biti i gora - po čovjeka.
A priprema podrazumijeva i shvaćanje psihološke razine, kako bi se lakše moglo uputiti čovjeka dalje, tako da ne misli kako je kraj svijeta ostati bez radnog mjesta zahvaljujući tehnološkom napretku. Od toga su Nijemci krenuli i zavirili u ljudsku psihu pa razotkrili neke zanimljivosti.
Primjerice, od 300 ispitanih, njih 62 posto ne bi voljelo vidjeti robota na mjestu njihova kolege. Dakle, iskazana je iznimna briga za druge ljude. No, kad je stiglo na red pitanje o ispitanicima samima, odgovori su se promijenili. Pa tako njih svega 37 posto tvrdi da bi voljelo da njih same zamijeni druga osoba. Ukratko, njih 63 posto radije bi da na njihovo mjesto dođe robot. To je za jedan postotni bod iznad brige prema kolegama.
Tako nešto sugerira kompetitivnost i činjenicu da se kapitalizam kao takav ukorijenio u moderno društvo. Jer, druga osoba predstavlja konkurenciju, robot je zapravo ne predstavlja jer je načinjen upravo za obavljanje određenog posla i automatski je van konkurencije. Kad pak čovjek dođe na mjesto drugog čovjeka, onaj kojeg se zamijenilo vidi se kao manje sposobnog i loše se osjeća zbog toga, u većini slučajeva.
Kako god, ovo je odličan temelj za daljnji pristup problemu, koji je već prisutan i osjetit će se kroz narednih nekoliko godina među radnicima svih dobnih skupina, s obzirom da su roboti i automatizacija u globalu najveća prijetnja onima između 21 i 54 godine starosti. Ukratko, svima.
Članak je prenesen s portala ICTBusiness.