Kad se doselila u kvart, bilo joj je čudno što nema nogostupa, ali je shvatila da se u Dubaiju nitko ne šeće, već su svi u automobilima.
Kada su najbolji svjetski golferi na prestižnom turniru u Dubaiju prošle godine na poklon dobili parfeme “Driver Intense” s ručno ugraviranim 12-karatnim zlatnim slovima na bočici, mirisne su note očarale i zvijezde poput Tigera Woodsa i Paige Spiranac. Tom zgodom poklon je Paige Spiranac, jednoj od najljepših sportašica na svijetu s hrvatskim prezimenom, uručila sama vlasnica parfemske kolekcije Zagrepčanka Matea Nesek (www.mateanesek.com)
Nekoliko godina razvijanja
Uspješna 35-godišnja poduzetnica zapravo je, kaže, već i napola Dubajčanka jer u tom gradu luksuza i ekstravagancije živi već pet godina. Kako se informatičarka iz Kustošije našla u dalekim Ujedinjenim Arapskim Emiratima kreirajući parfeme za elitu, priča je vrijedna filmskog scenarija.
– Nakon što sam završila X. gimnaziju, nisam znala koji fakultet upisati. Mama je imala ideju da idem na ekonomiju, tata je bio više za pravni fakultet, ali ja sam na kraju odlučila upisati informatiku. Nisam bila zagriženi tehnološki “freak”, tek sam bila kupila računalo, ali faks mi je super išao i, kad sam diplomirala, dobila sam posao u struci u New Yorku – prisjeća se Matea. Tamo je radila tri godine, a onda ju je put odveo u Emirates Airlines. Nakon kratke karijere stjuardese, mladoj i perspektivnoj Hrvatici pružila se mogućnost da se zaposli u marketingu automobilske industrije i radi za prestižne brendove, kao što su Bentley i McLaren. Tamo je upoznala i zaljubila se u sadašnjeg supruga Zakariyu, ali i krenula kovati planove za svoj posao iz snova, kreiranje parfema...
– Oduvijek sam voljela mirise, još sam kao malena djevojčica u bakinu vrtu brala ružine latice, namakala ih u vodi i takvu mirisnu vodicu darivala prijateljicama. Osim toga, strastvena sam golferica pa sam odlučila spojiti te dvije stvari. Zaključila sam da ne postoji parfem koji bi odgovarao životnom stilu golfera i dugo trajao s obzirom na intenzitet te igre pa sam tu vidjela svoju priliku – otkrila je poduzetnica.
Projekt je pripremala i osmišljavala nekoliko godina, a napokon ga je realizirala tijekom svoje prve trudnoće i rodiljskog dopusta, prije dvije godine. Njuškala je tada supstancije, otkrivala nove, s dizajnerima se savjetovala oko ambalaže... Nakon dugotrajnog procesa, napokon je uspjela i službeno pokrenuti svoj biznis, liniju parfema koja nosi njezino ime. Da bi to izvela, morala je pronaći lokalnog poslovnog partnera jer je uvjet u Dubaiju da “lokalac” drži 51 posto, a sam vlasnik preostalih 49 posto.
– Ja sam pronašla sjajnu partnericu iz Abu Dhabija, a za otvaranje tvrtke morala sam platiti iznos koji bi u protuvrijednosti bio nekih stotinjak tisuća kuna. Toliko novca svake godine moram dati i da bih obnovila “trade licence”, a osim toga, u Dubaiju ne postoji mogućnost kao ovdje, da tvrtku registrirate na kućnoj adresi. Tako da sam se pomučila i oko potrage za uredom, koji je na sjajnoj lokaciji, pet minuta hoda od doma, u samom centru grada, blizu Burj Khalifa – kazala je Matea Nesek.
Kad se tek doselila u kvart, bilo joj je čudno što nigdje nema nogostupa, ali ubrzo je shvatila da se u Dubaiju nitko ne šeće, već su svi u automobilima. Na tu se neobičnu činjenicu još nije navikla, ali se zato dobro prilagodila vrućinama kojih tamo nikada ne nedostaje. S plus 45 stupnjeva Celzijevih u domovinu pobjegne tek jednom godišnje, uglavnom ljeti. Ove se godine to poklopilo i s rođenjem njezina drugog djeteta, koje je rodila prije dva tjedna jednoj zagrebačkoj privatnoj poliklinici. Za mjesec dana vraća se u Dubai, a Zagreb joj, kaže, uvijek “fali”. Osobito joj nedostaje ležeran, ne toliko ubrzan stil života i činjenica da u 13 sati može vidjeti prepune terase kafića i ljude koji uživaju ispijajući kavu s društvom. Toga, kaže, u Dubaiju nema, baš kao ni zašaranih fasada koje ne voli vidjeti u našoj metropoli.
– To ljudima tamo ne bi palo na pamet. Oni su toliko precizni i pedantni da neće niti piti vodu ni žvakati žvakaću gumu u podzemnoj – ističe Matea i dodaje da tamo sve blista od čistoće. Drže li se svi zakona i pravila, organi reda provjeravaju vozeći se u Bentleyju, Bugattiju, Ferrariju, Lamborghiniju... Osim fasada, kreatorica parfema Zagrebu ne pronalazi mana pa nije isključila ni povratak u rodni grad u nekoj daljoj budućnosti. Ipak, zasad ostaje u Dubaiju za koji kaže da nije toliko zatvoren grad koliko se čini na van te da su ljudi druželjubivi i svi se dobro slažu bez obzira na spoj različitih kultura.
Guru Michele Tribout
Iako svi govore i engleski, pa joj komunikacija s lokalnim stanovništvom ne predstavlja problem, a želja joj je naučiti i arapski jezik. – Znam neke bazične riječi i termine, pozdrave i slično. U principu razumijem neke fraze. Mogu, primjerice, otkriti iz kojeg je tko dijela po naglasku, ali ne znam govoriti. Čekam da moja starija kći krene u vrtić pa ću zajedno s njom početi učiti jezik ispočetka – kroz smijeh kaže Matea. Mirise značajne za svoja dva omiljena grada, kombinira i u parfemima. Tako su, primjerice i Zagrepčani i Dubajčani “ludi” za spojem lavande i ambera. U ponudi trenutačno ima 13 kolekcija muških, ženskih i uniseks parfema, sa zanimljivim notama ružina cvijeta, latica jasmina, sandalovine, irisa, ljubičice, mošusa, malina, ananasa... Cijena mirisa, u rasponu od 780 do 5500 kuna, doduše, nešto bolje prolazi na tržištu Ujedinjenih Arapskih Emirata nego na našem domaćem, što je i očekivati s obzirom na financijske (ne)prilike i standard građana. – Ljudi u Dubaiju, kada im se nešto svidi, ne gledaju cijenu. Konkurencija je svuda velika, a tamo pogotovo, ali držim da je svuda teško uspjeti i da je svuda potrebno puno truda, hrabrosti i entuzijazma za pokretanje biznisa. Nastojim da moji mirisi budu zaista jedinstveni, koristim kvalitetne sastojke i savršenu kompoziciju zahvaljujući kojoj je i jedna kapljica parfema dovoljna da mirišete satima – iskreno kaže Matea. U stvaranju njezina mirisnog “raja” uvelike joj je pomogao i nos parfemske “guruice” Michele Tribout, koja stoji iza linije brenda Ninne Ricci. Premda ima vlastitu liniju parfema, Matea priznaje kako i dalje voli kupovati i tuđe brendove, a najdraža joj je parfemska kuća Creed. Što se tiče hrvatskog tržišta, njezini se mirisi zasad mogu pronaći u Zagrebu, Dubrovniku i Savudriji. – U metropoli se mogu kupiti na nekoliko lokacija, u Nikelu u Vlaškoj, Bilbau na Tkalči i Poliklinici Mesotrax. U Dubrovniku smo pak ostvarili suradnju s hotelima Palace i Excelsior, a u Savudriji s hotelom Kempinski. Tamo se moji parfemi mogu nabaviti i prigodno, na golf-terenima – otkrila je Matea. Osim u pogledu na najvišu građevinu na svijetu, toranj Khalifu, mlada mama i poduzetnica barem jednom tjedno uživa u sportu, ali i odmoru u najluksuznijem hotelu na svijetu. – Golf igram već desetak godina, počela sam u Americi, gdje je to komercijalan i uobičajen sport. Osim toga, u užurbanom tempu života, nekad se opustim i u svom omiljenom mjestu za odlazak na “afternoon tea” u hotelu Burj Al Arab sa sedam zvjezdica...
Ostatak vijesti pročitajte na vecernji.hr