Bilo što radili – prodavali proizvode i usluge, javljali se na natječaje za posao, vodili nastavu ili jednostavno pokušavali motivirati ljude – morate biti zanimljivi, a samim time i bitni ljudima kojima se obraćate.
Ako niste, onda zapravo samo trošite tuđe vrijeme i svoju energiju i možebitno propuštate dobre prilike koje vam se možda više nikada neće ukazati. S obzirom na to da su danas vrijeme i pozornost izuzetno traženi i vrlo vrijedni društveni resursi, nije zgorega naučiti kako postati i biti poslovno zanimljiv svaki puta kada dođete u priliku da ugovorite novi posao, odnosno ispregovarate bolje uvjete za postojeći.
Prije nego i pokušate postati zanimljivi i bitni, prije svega se morate zapitati na koji način i u kojoj mjeri doprinosite toj slici. Primjerice, preispitajte se kako utječete na život ljudi oko sebe - da li im pružate neku vrijednost, da li im je ta vrijednost uopće potrebna te da li razumijete zašto jest. Provjerite da li samo imate utisak da ljudi žele vašu ponudu, ili je ta želja iskrena i stvarna. Tek kada to utvrdite, provjerite da li govorite – istinu! Naime, ljudi u situacijama kada "nastoje prodati", a realno nemaju što, često posežu za apstraktnim izrazima ili atraktivnim pomagalima, poput raskošno uređenih prezentacija ili grafički oblikovanih sadržaja. Vaša se ponuda ne smije zasnivati na lijepim željama, već na činjenicama. Jer, vaši potencijalni klijenti i partneri mogu shvatiti da takvim pristupom nešto skrivate te samim time (s pravom) postati neprijemčivi.
Prilikom predstavljanja svoje ponude svakako nastojte zaokupiti pozornost osoba oko sebe. S obzirom na to da je predstavljanje kompleksnih proizvoda i usluga u pravilu jednako kompleksno (i dugo), to se može pokazati kao prilično velik zalogaj. Stoga iskoristite vrlo dobar didaktički trik i priredite svojoj publici – iznenađenje. Iznesite neku činjenicu ili ispričajte priču, ali u tom novom kontekstu, a kako bi taj poznati sadržaj na sasvim drugi način povezali s novim. Najbolje je početi tako da promislite što znate, a da većina drugih ljudi ne zna. To ne mora biti nešto veliko ili značajno. Dovoljan je, primjerice, izvadak iz nečega što rijetki čuju ili čitaju. Ljudi vole saznati nešto novo i svakako će više cijeniti osobu koja im to omogući – na zanimljiv način.
Iako možda zvuči oprečno, no, morate se dobro pripremiti kako bi bili zanimljivi. Pomno razmotrite svrhu svake izjave i rečenice koju planirate izgovoriti. Upitajte se što želite da vaša publika misli i osjeća prilikom svakog trenutka vašeg izlaganja ili prezentacije. Jednom kada to odredite, postavite svoju prezentaciju tako da jasno, čisto, udobno i zanimljivo vodi do konačnog cilja. Nemojte se bojati izbaciti cijele segmente i poglavlja, iako ste uložili trud i vrijeme u njihovu izradu. Ako svojim sadržajem ne odgovaraju u "slagalicu", samo mogu naštetiti ukupnom doživljaju.
Prilikom razgovora s potencijalnim klijentima i partnerima svakako obratite pozornost na jezik, odnosno stupanj izravnosti komunikacije. Iskoristite javno dostupne izvore informacija, poput društvenih mreža, i pokušajte ustanoviti kakav je način pristupa odgovarajući za pojedinu publiku – neke vole šale i pošalice, a neke su usmjerene i metodične. Očekivanja je svakako dobro nadmašiti i to je jedan od sigurnijih načina da budete zanimljivi. No, nemojte ni u kojem slučaju pretjerati i otići u drugu krajnost, gdje zanimljivost prerasta u neprimjerenost.
I što je najvažnije – vježbajte! Jednom kada zgotovite svoj scenarij, odigrajte ga za probu, na glas, koliko god puta možete. Jedino ćete tako moći ocijeniti kako "zvuči" i uočiti eventualne greške ili poboljšanja koja možete napraviti.
Ovu i slične vijesti pronađite na vodećem ICT portalu u Hrvatskoj - ictbusiness.info