Iako u Hrvatskoj obiteljska poljoprivredna gospodarstva specijalizirana za proizvodnju, uzgoj i preradu povrća nisu rijetkost, malo je OPG-ova koji se mogu pohvaliti četrdesetogodišnjom tradicijom uspješnog poslovanja poput pazinskog Ciburiproducta.
Do statusa najvećeg proizvođača kupusa u regiji došli su fokusiranjem na jedan proizvod kao ključni dio asortimana i sustavnim ulaganju u proizvodnju. Zapošljavaju devet radnika, a tijekom berbe voća i povrća sezonski zapošljavaju, svake godine sve više.
Jednostavan recept
"Sustavno ulaganje u poljoprivrednu mehanizaciju ? traktor, frezu, kombajn za vađenje krumpira i luka te pogona za preradu, što podrazumijeva liniju za pakiranje, stroj za vakuumiranje i trake za prijenos kupusa u bazene, kao i izgradnja novog proizvodnog pogona tajna su rasta naše godišnje proizvodnnja od između 10 i 15 posto", pojasnio je vlasnik Ciburiproducta, Dean Matić.
Korisnici su i državnih poticaja te su im u opremanju objekta za preradu i kiseljenje kupusa pomogla sredstva Ministarstva poljoprivrede za kapitalna ulaganja. Matić kaže da je Ciburiproduct sada spreman i za sljedeći korak, natječaj Europske Unije za modernizaciju proizvodnje, kako bi se što je više moguće približili europskim standardima.
30hektara
sadi Ciburiprodukta, no otkupljuju i od kooperanataOvakvi su se koraci u razvoju pokazali ključnima u prebolijevanju dječjih bolesti poput pozicioniranja na tržištu. S obzirom na to da je kupus u komercijalnoj proizvodnji najzastupljenija povrtna kultura u ovom dijelu Europe, konkurencija na tržištu je vrlo jaka.
No, njihovo su rješenje visoki proizvodni kapaciteti. Naime, u jednom proizvodnom turnusu ovaj OPG može ukiseliti do tisuću tona kupusa te uz vlastitu proizvodnju povrće kupuju i od kooperanata. Njihova radna sezona, kaže Matić, traje cijele godine. Raspolažu poljoprivrednim površinama od 30 hektara na kojima je u rasponu od pet kilometara smještena sva poljoprivredna proizvodnja svježeg kupusa, ali i luka, cikle te ostalog sezonskog povrća.
"Poduzetnička klima u proizvodnji kiselog kupusa i snažna konkurencija u Hrvatskoj tjeraju nas na stalan rad na kvaliteti proizvoda. Naša je misija pružiti kupcu prirodne i zdrave proizvode, od polja do stola, uzgojene i spravljene po visokim standardima koji garantiraju najvišu kvalitetu", dodao je vlasnik.
Osim konkurencije, susreli su se i s izazovom zaokreta s tradicionalnog načina prodaje na tržnicama na prodaju u trgovačkim lancima u skladu s čime su se promijenile i potrošačke navike. Tržnice imaju kraće radno vrijeme od velikih trgovačkih centara te sve više ljudi kupuje onamo.
Zahtjevi trgovaca prema proizvođačima ponešto su drugačiji i odnose se na veće količine proizvoda, sigurnu opskrbu, standardnu kakvoću, funkcionalno pakiranje te niske cijene.
Ciburiproduct se na vrijeme prilagodio novim uvjetima te svoje proizvode danas na tržište plasiraju upravo putem distribucijske mreže nacionalnih veleprodajnih kuća i trgovačkih lanaca, a istovremeno izvoze i na austrijska, slovenska te talijanska tržišta.
Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr