Tihana Šmitran ostavila dobro plaćeni posao zbog sna o vlastitoj produkcijskoj tvrtki

Tihana Šmitran prije otvaranja vlastite tvrtke dugi je niz godina radila u marketinškoj agenciji za domaće i strane klijente. No, kako joj je produkcija bila želje od malih dana, a život ju je odveo u potpuno drugom smjeru, još tijekom rada u agenciji počinje se paralelno baviti animacijom.

Svi oko mene bili su skeptični oko mog poteza

„U marketinškoj agenciji bila sam već na visokoj poziciji i imala dobru plaću, a ovo mi je bila jedinstvena prilika jer je u svijet produkcije iznimno teško ući, pogotovo ako niste završili akademiju i niste u tom miljeu. Meni se to baš poklopilo – valjda zbog toliko velike želje da se počnem time baviti. I tako sam tri godine paralelno sa svojim poslom radila u produkcijskoj kući na mjestu produkcijskog suradnika i marketinškog stručnjaka i to na prvom 3D animiranom filmu koji se radio u Hrvatskoj“, ispričala nam je Tihana.

Kako je baveći se marketingom stekla dovoljno poslovnog samopouzdanja i iskustva, a ponuđeno joj je i da prijeđe u produkciju prvog animiranog serijala nakon profesora Baltazara i da bude producent cijelog projekta to je prihvatila kao sjajan izazov. Uskoro je odlučila pokrenuti vlastitu tvrtku sa samo 29 godina.

„Od malih nogu željela sam imati vlastitu tvrtku. Kada bi me ljudi kao djevojčicu pitali što želim raditi, ja bih odgovarala da ću imati vlastitu firmu na što bi se svi nasmijali. No budući da i moj otac ima svoju tvrtku, ja sam se iz prve ruke, radeći s njim, upoznala sa svijetom poslovanja. Tako sam od svoje desete godine počela pomagati njemu – od računovodstva i pisanja naloga do nošenja sa stresnim situacijama i rješavanja istih“, kazala je Tihana.

Dok je razmišljala o otvaranju svoje tvrtke, stizale su joj ponude i za druga radna mjesta. Svi su ju odgovarali od toga da otvori vlastitu firmu uz obrazloženje da je u Hrvatskoj vrlo teško uspjeti kao poduzetnik. Imala je podršku tek nekolicine najbližih suradnika i prijatelja koji su vjerovali u nju.

No, vrlo brzo, uslijedila je i podrška ostalih.

„Iako su bili pomalo skeptični u početku, moji roditelji bili su sretni i ponosni kada su vidjeli koliko sam ustrajna i zaključili da sam napokon pronašla sebe u ovom poslu“, istaknula je.

Najvažnije se povezati s ljudima iz inozemstva i učiti

Dakle, iako je bila jako mlada, a situacija jako teška, poslovi u vrijeme krize teško naplativi, Tihana je imala vjere u sebe, gledala je svoj cilj i zanemarila sve što ljudi oko nje govore. Trudila se što više educirati, putovati van i upoznavati ljude te širiti mrežu kontakata što se pokazalo vrlo korisnim jer je upoznala jako puno partnera u inozemstvu od kojih su joj neki danas mentori koji joj puno pomažu u poslu.

Za otvaranje vlastite produkcijske tvrtke AMULET STUDIO trebali su joj, kako ističe ova mlada poduzetnica, dobri i kvalitetni suradnici. Od inozemnih partnera, naučila je kako stvoriti kvalitetan komercijalni proizvod koji se može plasirati na stranom tržištu, jer je to jedini način da se hrvatska produkcija pokrene.

Što se tiče kupovine opreme, tu je Tihana ostvarila dobru suradnju s Ministarstvom poduzetništva: iako svjesna da mnogi ljudi nisu imali tako pozitivna iskustva, ona nema riječi zamjerke. Naime, napisala je studiozni projekt i u sklopu poduzetničkog impulsa dobila sredstva koja su joj bila potrebna da kupi opremu za već spomenuti animirani serijal.

Prvi klijenti došli su joj preko poznanstava i na temelju prijašnjeg rada u agenciji, jer je Tihana uspješno odrađivala projekte i za domaće i strane klijente te su je po tome zapamtili.

AMULET STUDIO pokrenut je prošle godine kao „one woman band“, ali već ove broji troje zaposlenih i preko 10 honorarnih suradnika.

Našavši se na čelu vlastite tvrtke sa samo 29 godina, priznaje da joj nije bilo lako, pogotovo jer je izgledala znatno mlađe, pa ju ljudi možda nisu doživljavali dovoljno ozbiljno koliko je htjela. Uz to, gomilale su se i druge obaveze.

„Kada imaš svoju tvrtku onda si tajnica, direktor, računovođa i copywriter. To mi je bio najveći šok – izašla sam iz jednog sustava u kojem je sve bilo uređeno i odjednom postala «katica za sve». Prvih mjesec, dva sam se stalno pitala mogu li ja to. No, ako ste strpljivi i uporni i imate jasno zacrtan cilj, nevjerojatno je kako se stvari počnu slagati“, istaknula je Tihana.

Nakon godinu i pol dana poslovanja došli su malo veći pomaci. Tihani je na prvom mjestu briga za vlastite zaposlenike, kao i ulaganje u dodatno obrazovanje i usavršavanje, što u biznisu može biti presudno.

Posla u ovoj branši ima dovoljno, saznajemo, pogotovo ako se povežete s partnerima izvan Hrvatske.

„Nužno nam je povezivanje s inozemstvom jer je tako puno lakše pokrenuti stvari. U Hrvatskoj ima kvalitetnih ljudi, ali mi smo malo tržište i da biste nešto značajnije postigli i dobili veće projekte, morate tražiti i suradnike izvan naše zemlje“, poručila je Tihana, kojoj što se tiče marketin nga 70 posto projekata dolazi s domaćeg tržišta,o u području produkcije više se orijentirala na vanjsko tržište. Tako i animirani serijal kojim se trenutno bavi producirat će i plasirati isključivo u inozemstvu.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu www.womeninadria.com

Petak, 13.11.2015. / www.womeninadria.com