Iako se situacije u kojima se razmišlja o poduzetništvu i ostvarivanju životnih ciljeva i snova u poslovanju vrlo često dogode na mah i bez velikog razmišljanja, činjenica je da te želje moraju biti objektivne i imati uporište u stvarnosti, a kako bi se učinkovito prebrodili izazovi koji neminovno prate takve odluke.
Prije svega valja imati na umu da u pravilu nije jednostavno niti lako promijeniti smjer karijere s obzirom na obveze i svakodnevne izdatke koje ima većina ljudi (npr. osnovne životne potrebe, dodatni izdaci za obitelj – primjerice djecu, podmirivanje kredita za nekretnine i pokretnine, cijena edukacije i usavršavanja, itd.). Također treba biti i dovoljno odvažan da se nakon svih tih godina relativne sigurnosti upustite u nešto novo i nepoznato. No, s druge strane dobivate priliku da ostvarite ono što ste oduvijek željeli, bez obzira na to obogatili se pri tome ili ne. Ipak, prije te velike odluke dobro je "odvagnuti" nekoliko stvari.
Prije svega je dobro pogledati i preispitati samoga sebe te pokušati proniknuti u motive koji vas potiču na promjenu. Ukoliko ste osoba koja je u svojoj mladosti krenula stazom manjeg otpora i sve do sada "automatski" radila poslove koji su samostalno stizali kao prilike te ukoliko bi duboko požalili ako u životu barem jednom ne pokušate pronaći "vlastiti put" i raditi ono što vas doista zanima, možete biti sigurni da vam je motivacija na mjestu!
S druge strane, ukoliko vam se koncept da radite ono što ste oduvijek htjeli tek čini kao zgodna mogućnost i maštarija, morati ćete se više potruditi ili se pomiriti s činjenicom da ipak više cijenite postojeću sigurnost sa svim kompromisima koje ona nosi. Drugim riječima, prije nego krenete tim putem, budite sigurni zašto to radite.
Kada se jednom odlučite promijeniti karijeru, svakako nemojte pokušavati biti ono što niste. Bit je u tome da pronađete sebe, odnosno ono što želite raditi na način na koji to želite raditi. Moguće je da ćete na svojem putu iskušati brojne pozicije i uloge. Tajna je u tome da ostanete na onoj koja vam donosi sreću i ispunjenost. Ukoliko to nije slučaj – tražite dalje!
Sljedeća preporuka koju zagovaraju stručnjaci je prilično zanimljiva, a to je da tražite probleme, a ne njihova rješenja. Naime, većina poduzetnika će htjeti napraviti nešto novo, nešto inovativno i nešto drugačije, a to je krivi pristup. Ono što treba raditi jest pronaći i identificirati problem za kojeg smatrate da ga možete (i želite) riješiti. Bonus je ukoliko rješenje tog problema znate samo vi! Drugim riječima, ne pokušavajte odmah napraviti nešto veliko i grandiozno.
Primjerice, Mark Zuckerberg nije odmah namjeravao stvoriti Facebook kakvim ga znamo danas. Njegova inicijalna ideja je bila napraviti jednostavan servis na kojem bi članovi, putem Interneta, mogli ocjenjivati i komentirati koliko im se sviđa izgled neke djevojke (ili momka) – i ništa više od toga.
Gledajte da se vaš put čim više ukršta s putem novca, budući da svoje snove sigurno nećete ispuniti na tržištu na kojem možete isključivo životariti pod nesmiljenim i konstantnim pritiskom žestoke konkurencije. Na kraju krajeva, takva je situacija i neodrživa na dugi rok. Stoga radije pokušajte, koliko je to god moguće, uskladiti svoje želje i planove s trenutačno aktualnim i prosperitetnim tržištima na kojima su investicije žive i redovite.
I svakako, pokušajte pronaći partnera ili oformiti partnerski tim, budući da je tako znatno jednostavnije podnijeti teret nesigurnosti poduzetništva. Neke od najuspješnijih današnjih tvrtki iz tehnološkog sektora su pokrenuli "dvojci" – Steve Jobs i Steve Wozniak su pokrenuli Apple, Larry Page i Sergey Brin - Google, Bill Gates i Paul Allen - Microsoft... Primjera ima još pregršt, no, ono što je bitno jest da su svi ti ljudi o svojoj budućnosti promišljali na načine slične ovome kojeg navodimo u tekstu te se u konačnici, s vjerom i sigurnošću u sebe i svoje partnere otisnuli u nepoznato – da pokušaju ostvariti svoje snove.
Članak pročitajte na ictbusiness.info