Amazon ponovo najvrjedniji svjetski brand, Apple pao na drugo mjesto

Foto: DepositPhotos

Amazon ponovo najvrjedniji svjetski brand, Apple pao na drugo mjesto

Amazon je ponovno zauzeo prvo mjesto kao najvrjedniji svjetski brend, prema novom izvješću Brand Financea. Najveća online trgovina zadržala je vodstvo, unatoč padu vrijednosti njezine marke za 15 posto ove godine s 350,3 milijarde dolara na 299,3 milijarde dolara.

Amazonov brend ove je godine pao za više od 50 milijardi dolara, uvelike u vezi s padom snage brenda, pri čemu mu je ocjena pala s AAA+ na AAA jer ga potrošači strože ocjenjuju u svijetu nakon pandemije. Istraživanje tvrtke Brand Finance pokazalo je da je percepcija kupaca o korisničkoj službi u Amazonu pala – u isto vrijeme kad su se rokovi isporuke produžili – a u skladu s tim, potrošači su manje vjerojatno preporučili Amazon drugima. Usporedno sa završetkom pandemijskih ograničenja, ljudi se vraćaju osobnoj kupnji, pomalo umanjujući potrebu za online maloprodajom.

Apple, čija je vrijednost brenda pala za 16 posto na 297,5 milijardi dolara, tako je pao na drugo mjesto po vrijednosti na svijetu s padom vrijednosti brenda s 355,1 milijarde dolara. Ovogodišnji pad vrijednosti robne marke povezan je s padom predviđenih prihoda jer se očekuje da će poremećeni lanac opskrbe robom i ograničeno tržište rada ograničiti ponudu njezinih vrhunskih hardverskih proizvoda.

Bilo je ukupno 48 tehnoloških marki koje su se našle na ljestvici, dvije manje u odnosu na 50 u 2022. nakon što su Snapchat i Twitter ispali. Ostali brendovi usmjereni na tehnologiju koji su izgubili vrijednost uključuju Samsung (vrijednost brenda pala za 7 posto na 99,7 milijardi dolara), Alibaba.com (vrijednost brenda pala za 56 posto na 10,0 milijardi dolara), Facebook (vrijednost brenda pala za 42 posto na 59,0 milijardi dolara) i WeChat ( vrijednost brenda pala za 19 posto na 50,2 milijarde dolara).

S pozitivne strane, Instagram (vrijednost brenda porasla je 42 posto na 47,4 milijarde USD) i LinkedIn (vrijednost brenda porasla je 49 posto na 15,5 milijardi USD) porasli su u tehnološkom sektoru, pri čemu vrijednost svakog brenda raste zahvaljujući dobro provedenoj strategiji komercijalizacije njihove usluge. Neki od drugih velikih pobjednika u vrijednosti marke uključuju proizvođače električnih automobila Tesla (vrijednost marke porasla je 44 posto na 66,2 milijarde USD) i BYD (vrijednost marke porasla je 57 posto na 10,1 milijardu USD) kako raste potražnja za električnim automobilima kao dio šireg prijelaza na niskougljično gospodarstvo.

Ostatak vijesti pročitajte na ICT Business.

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Petak, 20.01.2023. / ICT Business