Procjenjuje se da će u 2010. ukupni promet na internetu biti između 80 i 150 milijuna kuna. Konzumova online trgovina na godišnjoj bazi bilježi porast prometa veći od 100 posto, a do kraja godine promet bi mogao iznositi 30 milijuna kuna.
Uoči gospodarske krize procjenjivalo se da će prosječan rast e-trgovine u Hrvatskoj biti oko 20 posto na godinu, no tek će se po isteku godine moći reći koliko su te procjene bile realne. Naime, da se kriza osjeti i u tom segmentu može se vidjeti iz podataka Hrvatske narodne banke prema kojima je u prvih devet mjeseci ove godine ukupna vrijednost transakcija plaćenih putem interneta, mobilnih telefona, fiksne telefonske mreže, upotrebom bankomata te preko POS uređaja pala 4,6% na 24,8 milijuna kuna.
Pad kupovne moći potrošača potvrdili su podaci Igora Grčmana iz WebTecha, jedine certificirane kompanije u Hrvatskoj za prihvat i procesiranje platnih kartica na internetu za trgovce i banke. U ovoj je godini prosječna vrijednosti transakcije iznosila oko 1.080 kuna, za razliku od lanjskih 1.680 kuna.
Usporavanje globalne ekonomije mnoge je tvrtke natjeralo na oprez i odustajanje od ulaganja, no postoje i iznimke koje se vode time da je u svakom gospodarstvu inovacija osnova stvaranja novih prilika i nove vrijednosti jer tvrtke koje nastave ulagati u inovacije lakše prebrode krizu. Hrvoje Prpić, bivši suvlasnik, a odnedavno i savjetnik nove Uprave HGspota, siguran je u potencijale rasta e-trgovine i u studenom je pokrenuo prvi svjetski online shopping centar Trillenium. "Projekt je nastao kad sam dogovorio da petero kreativaca zamisle kako će izgledati internetska trgovina za 10-15 godina“, izjavio je Prpić za www.banka.hr. Na preko 180 tisuća virtualnih kvadrata proizvode nudi 90 tvrtki, a plaćati se može karticom, prepaid ili kod dostave. Svaki se kupljeni proizvod može vratiti u roku sedam dana uz povrat novca, a npr. prilikom dostavljanja obuće, kupac može isprobati i broj veće i broj manje cipele od naručenih jer će dostavljač doći s tri para. Svaki kupac imat će svoj profil sličan onom na Facebooku i moći će uređivati postavke kako bi njegov šoping bio javan ili ne. Projekt je vrijedan milijun eura, a plan je ostvariti 100 milijuna kuna prometa godišnje te privući 30 tisuća posjetitelja dnevno.
Na kraju prošle godine broj internetskih korisnika u Hrvatskoj popeo se na 2,2 milijuna, a od te se brojke 8,4 posto služi internetom za kupnju, prema regionalnom istraživanju GfK. Godinu dana ranije taj je udjel bio 6,3 posto. Kupovanje putem interneta najviše je zastupljeno u Poljskoj (29%) i Austriji (27%). Slijede Slovenija i Češka (18%), Estonija (17%), Latvija (16%), Rumunjska (15%) i Ukrajina (13%), iz čega se može zaključiti da u Hrvatskoj još uvijek postoji određena podozrivost prema e-trgovini.
Internet poslovanje je budućnost, ali je malo tvrtki u našoj regiji od tog oblika prodaje trenutačno ostvaruju ozbiljnije profite, no to s druge strane otvara i ogroman potencijal za rast, što je uz snažno širenje širokopojasnog pristupa internetu i razlog zbog kojeg online poslovanje u trenutačnoj krizi pati daleko manje od klasičnog poslovanja, pojasnio je Robert Ravenšćak, direktor Allianz Directa i voditelj Odbora za razvoj i promociju e-trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Unutar Odbora okupljeno je 35 tvrtki, a zajednički im je cilj promocija e-trgovine, kao i postavljanje visokih sigurnosnih standarda koji će razbiti strah potencijalnih kupaca od takvog vida kupovine. Kao lidere e-trgovine u nas Ravenšćak je istaknuo Konzum, Profil i T-Com. Istraživanje koje je Allianz Direct proveo prošle godine pokazalo je da se internetom najčešće kupuju knjige i glazba (46%), putne karte za avion, vlak ili autobus (26%) te karte za kino i kazalište (26%).
Konzumova internetska prodavaonica ima 20 tisuća korisnika, a procjenjuje se da će do kraja godine ostvariti promet od 30 milijuna kuna. Direktor Sektora marketinga Konzuma Nikola Jurčić istaknuo je da bilježe porast prometa veći od 100% na godišnjoj bazi. Uzme li se u obzir da se dostava trenutačno vrši samo na području grada Zagreba i okolice, Rijeke i Opatije potencijali rasta su ogromni. Uostalom Jurčić je i najavio širenje na ostale gradove i regije.
Izdavačka kuća Profil, u čijem je vlasništvu najveća multimedijalna knjižara u Hrvatskoj Profil Megastore u Zagrebu, lansirala je 2008. godine vlastiti portal za online kupnju knjiga, filmova, glazbe i igara. Imaju 20 tisuća kupaca, web donosi 10 posto ukupnih prihoda, a u prodaji je najviše zastupljena naravno - knjiga. "Pravi skok prodaje zabilježili smo kod prodaje školskih udžbenika, a u kombinaciji s velikom potražnjom rezultat je bio deset puta veći promet u trećem nego u drugom kvartalu“, izjavio je Damir Plejić, direktor online prodaje u Profil Multimediji.
U 2009. broj novih trgovaca koji se uključuju u e-trgovinu je gotovo udvostručen u odnosu na 2008. i za očekivati je da bi u 2010. godini broj trgovaca trebao biti minimalno udvostručen. "Hrvatska je tek na početku ere e-trgovanja, a sve većim prisustvom trgovaca koji prodaju ostvaruju putem interneta očekujemo u slijedećih 2-3 godine novu internetsku revoluciju, sličnu onoj koju smo doživjeli pojavom širokopojasnog interneta u Hrvatskoj koja je za posljedicu imala eksploziju novih internetskih korisnika“, najavio je Grčman koji procjenjuje da će u 2010. ukupni promet na internetu biti između 80 i 150 milijuna kuna.