Najvrednija svjetska marka i dalje je Coca-Cola, a najveći rast vrijednosti u prošloj godini zabilježio je Apple, ušavši među prvih deset najvrednijih brandova svijeta.
Iza globalno popularnog pića slijede tehnološki brandovi iz SAD-a, a od ostalih zemalja najbolje je plasirana Toyota na 11. mjestu, pokazalo je istraživanje tvrtke Interbrand. 0 Među prvih deset su još i Google na četvrtom, Intel na sedmom, Apple na osmom i Hewlett-Packard na desetome mjestu.
Vrijednost marke Apple povećana je 58 posto, pa se tako proizvođač omiljenih iPhona i iPada sa 17. popeo na osmu poziciju. Ljestvicu deset najvrednijih brandova upotpunjuju General Electric - GE na petom, McDonald's na šestom i Disney na devetom mjestu .
Najveći pad zabilježila Nokia
Otkad je 2000. godine istraživanje pokrenuto, Coca-Cola ne silazi s prvoga mjesta, a prošle je godine vrijednost tog branda porasla za dva posto, na 71,861 milijardi dolara. Najveći pad pretrpjela je marka Nokia koja je s osmog skliznula na 14. mjesto, a njena vrijednost je smanjena 15 posto, prenose agencije.
Od novaka u klubu 100 pojavio se tajvanski proizvođač mobilnih telefona HTC, na 98. mjestu. To je prvi put da se na listi našla tvrtka iz Tajvana.
Istraživanje se bazira na složenoj metodologiji koju je razvio "Interbrand". Analizirane tvrtke moraju imati javno dostupne financijske podatke, a trećina prihoda mora im poticati iz inozemstva.
Cijelu listu možete vidjeti na ovom linku.