GLOBALNO ISTRAŽIVANJE

Direktori regrutirani iz vlastitih redova uspješniji i jeftiniji

Regrutiranje vlastitih ljudi najisplativiji je način zapošljavanja na čelnim pozicijama, pokazuju rezultati istraživanja konzultantske kuće A.T. Kearney i Kelly School of Business, koje je obuhvatilo dvadeset godina poslovanja 500 S&P kompanija, najjačih svjetskih kompanija koje kotiraju na američkim burzama.

Studija pokazuje da je jedan od najvećih problema dovođenja direktora izvana povećanje troškova. Razne vrste kompenzacija u obliku plaće, bonusa i kapitalnih poticaja mogu biti i za 65 posto više nego što bi bile za direktora regrutiranog iz vlastitih redova. Osim što su financijski manje isplativi, direktori koje tvrtke regrutiraju izvana u 40 posto slučajeva napuste kompaniju već nakon dvije godine, dok do četvrte godine u drugu kompaniju otiđe njih dvije trećine.

Pojedine hrvatske tvrtke također imaju tradiciju promoviranja već postojećih zaposlenika na vodeća mjesta u kompaniji. Među njima su Agrokor i Adris, koji godinama posluju bez većih promjena na vodećim pozicijama, dok, naprimjer, Allianz, Končar, Dukat i Ericsson Nikola Tesla preferiraju upravo spomenutu praksu promoviranja vlastitih kadrova.

Prema riječima Branka Žibreta, partnera i potpredsjednika konzultantske kuće A.T. Kearney, promoviranje već postojećih zaposlenika na rukovodeća mjesta je dugoročno isplativije: 'Osim što daje prednost kroz jasan smjer razvoja tvrtke, takva praksa osigurava stabilnost uprava, motivira najbolje ljude unutar tvrtke na ostanak u njoj kroz napredovanje prema vrhu i potencijal dolaska do najvažnijih pozicija, definira obično snažnu kulturu tvrtke te drastično smanjuje fluktuaciju kritičnih ljudi na vrhu.'

Studija pokazuje četiri ključna elementa koje kompanija treba uzeti u obzir kod zapošljavanja čelnih ljudi u kompaniji: rano angažiranje članova uprave, započinjanje procesa pronalaska novih rukovoditelja odmah nakon dolaska novog zaposlenika u kompaniju, osnivanje odbora za promoviranje zaposlenika i angažiranje aktualnih direktora u procesu planiranja zapošljavanja novih ljudi na vodećim mjestima.

Od 500 S&P kompanija, samo njih 36 su u analiziranom periodu od dvadeset godina zapošljavale glavne izvršne direktore isključivo iz kruga već postojećih zaposlenika. Navedene kompanije su tijekom trajanja istraživanja prestigle druge kompanije na područjima povrata uloženog kapitala i investicija, prihoda i rasta dobiti, zaradi po dionici te aprecijaciji cijene dionica.

U istraživanju su se najuspješnijima pokazale kompanije iz 25 različitih poslovnih sektora uključivši Abbot Labratories, Best Buy, Caterpillar, Colgate-Palmolive, DuPont, Exxon, FedEx, Honda, Johnson Controls, McDonald's, Microsoft, Nike i United Technologies.

Petak, 06.05.2011. / tportal.hr