Google premašio prognoze, Yahoo razočarao

Dionice Yahooa ipak uzletjele nakon što je Uprava najavila otpuštanje najmanje 10 posto zaposlenih.


Američka internetska kompanija Yahoo izvijestila je o 64-postotnom padu neto dobiti za treće tromjesečje i zbog smanjene potrošnje na online oglašavanje prisiljena je otpustiti najmanje 10 posto radnika. Neto dobit Yahooa, koji se prije ove godine suprotstavio Microsoftovim pokušajima preuzimanja, za treće je tromjesečje potonula na 54,3 milijuna nakon 151,3 milijuna dolara koliko je tvrtka bilježila za isto razdoblje lani. Kompanija je pritom uprihodila 1,78 milijardi dolara, lagano iznad 1,76 milijardi dolara ostvarenih u istom razdoblju prošle godine. Nakon objave pada neto dobiti za treće tromjesečje, vodstvo Yahooa za ovu je godinu naniže revidiralo iznos prihoda na između 7,18 i 7,38 milijardi dolara spram prije prognoziranih od najmanje 7,35 milijardi dolara. Nakon objave otpuštanja radnika vrijednost dionica Yahooa u utorak je poskočila 7 posto, na 12,92 dolara nakon što su do toga dana od početka godine udjeli Yahooa na cijeni u ovoj godini izgubili 48 posto.


Predsjednik Uprave Googlea Eric Schmidt zadovoljan je rezultatima kompanije

Tržište internetskog oglašavanja koje je u padu zbog smanjene potrošnje kupaca i financijske krize pritišće predsjednika Uprave Yahooa Jerryja Yanga da skreše troškove poslovanja. Najavljena otpuštanja zaposlenika Yahooa obuhvatit će najmanje 1500 radnih mjesta, a dio su plana uštede više od 400 milijuna dolara godišnje. Kompanija ima nešto više od 15.000 zaposlenika, rekao je glavni financijski direktor Blake Jorgensen, a osim radne snage Yahoo bi mogao smanjiti i broj kooperanata, kojih ima nekoliko tisuća. U Upravi Yahooa nadalje poručuju da štede gotovinu za akvizicije, potaknuvši nagađanja o realizaciji kupnje Time Warnerove divizije AOL, a o čemu se nagađa još od travnja. Yahoo se također suzdržava od otkupa vlastitih dionica i prikuplja gotovinu potrebnu za potencijalne akvizicije, rekao je dalje Jorgensen. Kompanija će razmotriti akvizicije koje povećavaju udio kupaca i korisnika, napominje predsjednik Uprave Yang. Postotak povećanja prodaje internetskih oglasa u Sjedinjenim Državama za ovu bi godinu mogao pasti ispod 20 posto, prvi put od 2002. godine, a problem je što Yahoo većinu prihoda generira od online oglašavanja. Dok Yahoo drži vodeću poziciju na tržištu slikovnih oglasa, za većim rivalom Googleom zaostaje na polju oglasa koji se pojavljuju s rezultatima pretraživanja, kategoriji koju oglašivači sve više preferiraju jer mogu mjeriti kako često protrošači reagiraju. Za razliku od Yahooa, vlasnik najpopularnije internetske tražilice Google je u trećem tromjesečju ostvario dobit kojom je premašio očekivanja analitičara, u prvom redu zbog dobre prodaje web oglasa unatoč usporavanju gospodarskog rasta. U trećem tromjesečju američki Google, koji još čeka vladino odobrenje za partnerstvo s konkurentskim Yahooom, zabilježio je 26-postotni rast neto dobiti na 1,35 milijardi dolara, odnosno 4,24 dolara po dionici, a analitičari Bloomberga su prognozirali dobit po dionici od 4,75 dolara. U istom razdoblju lanjske godine Google je poslovao s dobiti od 1,07 milijardi dolara. Google je u trećem tromjesečju prihode povećao 31 posto, na 5,54 milijarde dolara. Google je u kolovozu udvostručio tržišni udio internetskog pretraživanja u odnosu na Yahoo i Microsoft, a putem njegove tražilice izvršeno je 63 posto web pretraga u SAD-u, znatno više u odnosu na Yahooovih 20 posto, odnosno Microsoftovih 8,3 posto. U Googleu naglašavaju da unatoč kreditnoj krizi potrošači i dalje kupuju preko interneta te da je broj klikova na njihove oglase u trećem tromjesečju povećan 18 posto.



Ksenija Končevski, poslovni.hr

Četvrtak, 23.10.2008.