Za većinu su Maldivi tropski turistički raj, ali za mene je to tržište na koje uspješno izvozim. Od početka godine dva sam puta tamo išao raditi.
Mala otočna država u Indijskom oceanu s oko 300 tisuća stanovnika, koji žive u vječnom ljetu, i bave se primarno turizmom i ribarstvom, ima relativno mali potencijal kao tržište za sofisticirana informatička analitička rješenja. Ograničavajuće rekli bi, ali ujedno i dobra prilika. Takvo malo tržište nije zanimljivo velikim svjetskim dobavljačima pa tamo nisu izravno prisutni. Na Maldivima se IT ne doživljava kao ključna industrijska grana, ne postoje kvalitetni IT fakulteti i na tržištu ne postoji dovoljno IT znanja.
Korisnici, kojima bi željeli uvesti sofisticirana analitička rješenja, zato trebaju uvozna rješenja i usluge. Lokalne IT tvrtke su uglavnom mali sistem-integratori koji se bave vođenjem projektata i nalaženjem adekvatnih rješenja za krajnje korisnike koje onda implementiraju strane tvrtke. Kako je cijela država mala i većina ljudi u velikim tvrtkama se međusobno poznaje pa dobra referenca i uspješan projekt otvaraju vrata kod novih klijenata. Izazov su razlike u kulturi i religiji. Maldivi su muslimanska država, koja ima pravila javnog ponašanja u skladu s Islamom. To primjerice znači da nema konzumacije alkohola i da nema kupanja na javnim plažama u bikiniju.
Cijelu vijest možete pročitati na linku.