Kako bi popravila poslovnu putanju globalnog trgovačkog lanca Walmart, uprava je smislila nešto što se iz njihove perspektive činilo prilično revolucionarnom, a sa strane objektivnoga promatrača prilično očitom i razumnom idejom. Walmart je godinama bio tvrtka poznata po cicijašenju i čestim optužbama sindikata i radničkih udruga za proizvodnju depresije u američkom gospodarstvu.
Imali su reputaciju najškrtijeg američkog poslodavca, s minimalnim ulaganjima u vlastite ljude, te ih je pratio glas da svaki poslovni problem pokušavaju riješiti dodatnim smanjivanjem plaća svojim zaposlenicima.
No, početkom 2015., na vrhuncu krize, Walmart je najednom okrenuo "ćurak" i zaposlenima najavio porast plaća. Upustili su se u eksperiment “učinkovitijih plaća”, kako su za prilično evidentnu stvar skovali termin mudraci na Wall Streetu, pitajući se ispotiha ipak hoće li zadovoljniji zaposlenici, s boljim prilikama za napredovanje te više treninga i team buildinga, učiniti kompaniju simpatičnijom i poželjnijom kupcima ili će joj ugroziti konkurentnost.
Kako piše Slobodna Dalmacija, rezultati su se vrlo brzo pokazali više nego obećavajući. Već početkom 2016. čak 75 posto Walmartovih trgovina vratilo je ciljani rejting u ocjenama svojih kupaca, a prodaja i promet su im iznova u stalnom porastu. Neposredni utjecaj ovih mjera na dobit i cijenu dionica tvrtke još uvijek nije baš odveć opipljiv, ali su trendovi vrlo ohrabrujući. Američki mediji puni su analiza i ocjena može li Walmartov eksperiment biti poučna lekcija za nacionalnu ekonomiju u cjelini, koja muku muči s produktivnosti već godinama.
Članak preuzet sa Poslovni.hr