U njemačkoj regiji Eichstätt stopa nezaposlenosti tek je nešto iznad jedan posto, a industrija cvate unatoč dužničkoj krizi koja trese Europu. Diljem južne Njemačke cjelokupno gospodarstvo u velikoj se mjeri oporavilo, pogotovo zato što se automobilski sektor povratio. Je li to dobar znak i za ostatak Europe, pita se Süddeutsche Zeitung.
Ingolstadt je grad koji se smatra domom poznate automobilske tvrtke Audi. Audi je već godinama vrlo uspješna tvrtka s posebno jakim izvozom, a to ima odjeka i u okolnom području.
Od Ingolstadta do Eichstätta manje je od 30 kilometara i tisuće ljudi koje žive tamo rade u Audiju. Međutim, to ne objašnjava zašto je najniža stopa nezaposlenosti unutar Njemačke zabilježena baš ovdje. U listopadu je iznosila 1,1 posto što je brojka koja zadivljuje i zbunjuje čak i stručnjake za tržište rada.
Važan je i mentalitet ljudi; radi se o iznimnom lojalnom stanovništvu. Čak i u teškim vremenima poslodavci zadržavaju svoje zaposlenike, ne samo zato što vjeruju da će stvari uskoro krenuti na bolje, već i zbog straha da neće biti u stanju zamijeniti te radnike jednom kad dođe do preokreta, piše Süddeutsche Zeitung.
Premda mnogi u regiji Eichstätt ovise o sudbini Audija, tu su i drugi sektori kao turizam te industrija kamena. Stvari nikada ne idu loše u svim sektorima odjednom. Ukratko, područje Eichstätt-Ingolstadt postao je njemački poslovni raj.
U Bavarskoj i Baden-Württembergu cjelokupno gospodarstvo izgleda bolje nego prije nekoliko mjeseci. I svakako bolje nego bilo gdje drugdje u Europi.
Dok se financijska kriza s dugoročnim problemima i s nesagledivim posljedicama širi i dok ekonomisti upozoravaju na neposrednu recesiju, poslodavci u tom području samo čekaju vijesti s nestrpljenjem. Njihove knjige narudžbi pune su za cijelu 2012. i za njih oskudica znači samo jednu stvar: nedovoljno ljudi da ispune radna mjesta.
Kako piše Süddeutsche Zeitung, situacija okreće tržište rada u nešto što nije viđeno dugo vremena: u tržište zaposlenika. To možda može biti otežavajuće za one koji zapošljavaju, ali ne i za one koji traže posao, koji su u poziciji birati gdje žele raditi. Šanse za karijeru dobro kvalificiranih radnika i onih s diplomom fakulteta već desetljećima nisu bile ovako dobre u Bavarskoj i Baden-Württembergu, i to ne samo na tehničkom ili komercijalnom polju.
A ako su nekome troškovi života previsoki u urbanim područjima kao što su München ili Stuttgart, ima i dosta atraktivne ponude u srednje velikim gradovima. Nigdje u tom području stopa nezaposlenosti ne prelazi savezni prosjek.
Automobilska industrija svakako je glavna pokretačka snaga ove regije: uz Audi u Ingolstadtu i Neckarsulmu, tu je i BMW u Münchenu, Regensburgu i Landshutu te Daimler i Porsche u području oko Stuttgarta; zatim su tu i Robert Bosch GmbH, ZF, Schaeffler i Brose te Adidas i Puma, dva od tri vodeća svjetska proizvođača sportske opreme koja se nalaze u Herzogenaurachu.
Dani kada je Bavarska bila poznata isključivo po poljoprivredi prošli su. Kao i susjedna pokrajina Baden-Württemberg, Bavarska se razvila u vodeću lokaciju za high-tech i istraživačke tvrtke. Putovanja u svemir, energija, promet i sigurnost samo su neki od sektora koji su okrenuti budućnosti, a koji su prisutni u ovoj regiji. Broj registriranih patenata puno je veći od broja registriranih u drugim regijama, odnosno od nacionalnog prosjeka.
Stručnjaci predviđaju da će bavarski bruto domaći proizvod u prosjeku rasti 1,2 posto u nadolazećim godinama.
JUŽNA NJEMAČKA
Komadić Europe gdje dug i nezaposlenost ne postoje
Eichstätt