U Njemačkoj trenutačno ima posla za 16.000 vozača autobusa, a podjednako snažna potražnja unutar profesije je zabilježena i u ostalim dijelovima Europe, javlja Sindikat hrvatskih vozača.
Vijest o povoljnim radnim uvjetima i izdašnim naknadama se proširila Hrvatskom, što je navelo dva vozača osječkog GPP-a da napuste tvrtku i upute se put Njemačke gdje mogu zaraditi gotovo tri puta više novca nego kod kuće.
"Kolege su se sami snašli. Tako je jedan od njih našao tvrtku u Mainzu koja traži vozače na gradskim linijama javnog prijevoza. Ugovor koji je sklopio podrazumijeva da prvih nekoliko mjeseci prijepodne uči njemački jezik, a poslijepodne odlazi na obuku prometovanja linija, odnosno uči gdje će i kojim ulicama voziti po Mainzu. Osigurani su mu smještaj i hrana, a odluči li se na noćne vožnje, imat će mogućnost da zaradi mjesečno i do 3000 eura. Istovremeno plaća vozača u GPP-u kreće se od 4000 do 6000 kuna, ovisno o tome koliko ste imali odrađenih vikenda i noćnih vožnji, odnosno koliko imate staža i djece. Zbog situacije u gradskom proračunu postoje i najave smanjenja svih ostalih dodataka na plaću, poput božićnica ili uskrsnica. Ne treba govoriti ni kolika je razlika u kvaliteti voznog parka. Stoga razumijemo kolege koji se odlučuju na odlazak u Njemačku," rekao je Miljenko Genc, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika GPP-a.
U Sindikatu su upoznati sa situacijom i na ostalim tržištima, pa kažu da se plaće vozača u Italiji kreću oko dvije tisuće eura mjesečno, u Njemačkoj od 2500 do tri tisuće eura, a u Danskoj i Švedskoj oko 3500 eura.
Predsjednik sindikata Miljenko Gočin ocjenjuje da će povoljni radni uvjeti i primamljive plaće dovesti do deficita profesionalnih vozača u Hrvatskoj te da ćemo morati "uvoziti vozače iz Rumunjske i Bugarske s kojima su Talijani već imali loših iskustava."
Vijest je preuzeta sa portala index.hr