Oglašavanje putem interneta za pet do deset godina u Hrvatskoj će biti na nivou printa, kaže Vedran Biloš.
Velika Britanija ušla je u povijest kao prva država u kojoj je internet oglašavanje preteklo televizijsko, pa tako udio internetskog oglašavanja sada iznosi 23,5 posto, televizijsko 21,9, a oglašavanje u tisku 18,5 posto. U prvih šest mjeseci britanske su kompanije na online oglašavanje potrošile nevjerojatnih 1,75 milijardi funti, a prije samo deset godina ta brojka iznosila je “tričavih” 19 milijuna funti.
Idealno za turizam
U online oglašavanje uključeni su baneri, specijalizirani oglasi, tražilice, reklame putem mailova i brojni drugi načini oglašavanja. Britanski marketinški stručnjaci imaju razloga za otvaranje šampanjca, jer se internet oglašavanje sve više širi, a rast tog tržišta sve je veći. Stoga i sami očekuju da će sljedećih godina zarada od internet oglašavanja godišnje rasti za četiri milijarde funti.
Ovo je svakako podatak koji potvrđuje ono o čemu se zadnjih nekoliko godina stalno govori: da će internet oglašavanje “pojesti” marketinšku industriju. Slični trendovi već se događaju i u Hrvatskoj. Hrvatska turistička zajednica ove je godine prvi put odradila masovnu internet kampanju kojom se promovirala hrvatska obala, što je na kraju pokazalo sjajne rezultate.
Čak pedeset posto turista koji su ovog ljeta posjetili Hrvatsku, ovdje su došli tako da su sve informacije i rezervacije dobili preko interneta.
Internet izvor informacija
- Ljudi su promijenili navike kad planiraju godišnji, pa zato ovi podaci i nisu veliko iznenađenje. Oni koji dolaze na ljetovanje u Hrvatsku prvo se informiraju na internetu i ako niste prisutni na internetu sa svojom ponudom, šanse su vam jako male. Oglase i kampanju koju smo napravili za HTZ pogledalo je više od 300 milijuna ljudi u svim zemljama. To je respektabilna brojka koju teško možete potući s bilo kojim drugim načinom oglašavanja.
Ne samo što potencijalnim turistima olakšavamo dolazak i rezervacije, već internet oglašavanjem privlačimo sve veći broj novih turista - navodi Vedran Biloš, direktor AdLINK Medije koja je odradila jednu od najuspješnijih online kampanja kod nas.
Biloš također ističe da je budućnost marketinške industrije upravo u internetu, te predviđa da će internet oglašavanje kod nas kroz pet do deset godina sigurno biti na nivou printa.
- Poanta naše kampanje je da ne smije stati, već mora biti kontinuirana, što je zahvaljujući internetu moguće. Na taj način turistička sezona može trajati cijelu godinu, a ne samo ljeti.
Osim toga, ovime smo napravili golemu bazu podataka pa s potencijalnim gostima možemo stalno biti u kontaktu preko maila ili SMS poruka i slati im nove ponude.
Golemi potencijal
- Projekt ćemo naravno nastaviti razvijati jer su neki rezultati čak i nas iznenadili. Uostalom, prema statističkim podacima, prošle je godine internet oglašavanje u Hrvatskoj naraslo za pedeset posto i ne treba biti veliki stručnjak da bi vam bilo jasno kolike su mogućnosti interneta. Bilo bi ih šteta ne iskoristiti - zaključuje Vedran Biloš.
Svjetski rekordi
- 1000 eura u prosjeku svakog mjeseca kompanije troše na internet oglašavanje
- 30 posto godišnje raste internet oglašavanje
- 400 milijuna puta korisnici mjesečno kliknu na oglase
Merita Arslani, jutarnji.hr