Unatoč gospodarskim izazovima, globalna internetska prodaja u prva tri tjedna prosinca porasla je 2 posto u odnosu na prošlu godinu, što predstavlja 395 milijardi dolara u online prazničnoj potrošnji. Praktičnost je i dalje prioritet za kupce 2022. jer je kupnja putem interneta i preuzimanje u trgovini (BOPIS) činila 23 posto online narudžbi tijekom posljednjeg punog vikenda blagdanske kupnje.
Salesforce je analizirao podatke o kupnji u trgovini, marketingu i uslugama više od 1,5 milijardi ljudi koji kupuju na maloprodajnim mjestima (uključujući 24 od 30 najboljih online trgovaca u SAD-u) koristeći Salesforce Customer 360 i otkrio da je internetska prodaja u SAD-u porasla 8 posto u odnosu na prethodnu tri tjedna nakon Cyber Weeka 2022., s 97 milijardi dolara poslanih blagdanskih narudžbi. Od 1. studenog digitalna prodaja u SAD-u porasla je za 5 posto u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši 245 milijardi dolara, dok je globalna prodaja nepromijenjena na 1,03 trilijuna dolara. Internetska prodaja diljem Europe nastavlja padati zbog geopolitičkih i gospodarskih izazova.
Smanjeno povjerenje potrošača i diskrecijska potrošnja tjeraju potrošače da dvaput razmisle o kupnji. Prinosi su se gotovo udvostručili tjedan nakon Cyber tjedna u usporedbi s prethodnom godinom i od tada su ostali visoki. Kako potrošači postaju sve pronicljiviji u diskrecijskoj potrošnji, to može biti od onih koji su kupili darove ranije u sezoni i vraćaju proizvode kako bi ih kupili uz veći popust.
Salesforce sada predviđa da će preko 1,4 milijarde narudžbi kupljenih ove blagdanske sezone (13 posto narudžbi) biti vraćeno – što je 57 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Unatoč slabim ponudama na početku sezone kupovine, podaci pokazuju da je prosječna diskontna stopa za tri tjedna nakon Cyber tjedna i dalje viša nego prošle godine kada je vladala nestašica zaliha i velika potražnja. Prosječna diskontna stopa u SAD-u iznosi 19 posto, s globalnom diskontnom stopom od 18 posto, što je povećanje od 6 posto na globalnoj razini iu SAD-u na godišnjoj razini. Popusti su porasli dva tjedna nakon Cyber Weeka, porasli su 11 posto na globalnoj razini u odnosu na prethodnu godinu i 14 posto u SAD-u jer su trgovci pokušavali privući kupce koji dolaze u zadnji tren prije roka za isporuku.
Gotovo jedna od svakih pet online narudžbi postavljenih globalno ove blagdanske sezone bila je putem Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS). Upotreba BOPIS-a dosegla je vrhunac s 20,2 posto narudžbi tijekom Cyber tjedna prije nego što je pala na 19 posto u sljedeća dva tjedna. Upotreba BOPIS-a ponovno je porasla nakon prekida dostave kopnom tijekom vikenda prije Božića. Salesforce sada predviđa da će upotreba BOPIS-a porasti tjedan prije Božića. Sa zatvorenim vremenskim okvirom za otpremu, tvrtke koje nude BOPIS će rasti 40-50 posto više od onih bez ove opcije isporuke u posljednjim danima koji vode do Božića.
Nakon što je tijekom Cyber Weeka dosegao vrhunce svih vremena, promet na društvenim mrežama koji se odnosi na web stranice prodavača porastao je 23 posto u odnosu na prethodnu godinu tijekom prva tri tjedna prosinca na globalnoj razini, što predstavlja 12 posto ukupnog mobilnog prometa. SAD predvodi ovaj trend, s društvenim prometom koji je porastao 28 posto u odnosu na prethodnu godinu tijekom prva tri tjedna prosinca.
“Nakon iznenađujuće snažnog Cyber tjedna u SAD-u, trgovci na malo nastavljaju nuditi atraktivne online popuste u posljednjih nekoliko tjedana praznika kako bi očistili bilance i prostor na policama,” rekao je Rob Garf, VP i GM za maloprodaju u Salesforceu.
"Trgovci sada moraju usmjeriti pozornost na produljenje prozora za online kupnju s kreativnim ispunjenjem trgovina i pripremama za skori povratni tsunami kako bi potaknuli i lojalnost i profitabilnost tijekom sezone“, zaključuje Garf.
Ovaj i slične članke pročitajte na ICT Business.