Velika Britanija desetljećima je prepoznatljiva kao tržište na kojemu poslovnim sustavima uglavnom upravljaju muškarci ostvarujući dvostruko veće plaće nego žene na istim pozicijama.
Iznimno nizak broj žena u poslovanju u Hrvatskoj zabrinuo je i Europsku uniju koja je jasno pokazala kako je takvo stanje neprihvatljivo.Velika Britanija desetljećima je prepoznatljiva kao tržište na kojemu poslovnim sustavima uglavnom upravljaju muškarci ostvarujući dvostruko veće plaće nego žene na istim pozicijama. Ta se slika polako mijenja pa su u 2011. Britanke menadžerice prvi puta u povijesti zaradile više novca od muških kolega. Radilo se o maloj financijskoj prednosti, no ona ipak raduje jer svjedoči nove trendove, kazala je 29.11. u Francku Melanie Seier Larsen iz tvrtke A. T. Kearney, voditeljica projekta Ženske inicijative za prostor Jugoistočne Europe čiji je cilj potaknuti zapošljavanje žena kako bi dosegnule zastupljenost od 40 posto u kompanijama i to na svim razinama.
Naime, mnoge studije pokazuju da tvrtke s većim udjelom žena u top menadžmentu ostvaruju bolje rezultate od kompanija u čijim su vodstvima pretežno zastupljeni muškarci. Unatoč tim pokazateljima žene i dalje uspijevaju uspješno konkurirati mahom na nižim rukovodnim pozicijama, dok na onim višim dominiraju muškarci. Tako i ove godine samo 19 vodećih Fortune 500 kompanija za predsjednicu uprave ima ženu što je zapravo do sada rekordna brojka.
Malo je poznat podatak da su žene iz Saudijske Arabije među najobrazovanijima jer, iako su diplomirale na prestižnim uglavnom američkim sveučilištima one ne rade, kazala je Seier Larsen navodeći da su upravo podaci o poražavajućoj zastupljenosti žena na šefovskim pozicijama motivirali tvrtku A.T. Kearney na pokretanje projekta Ženske inicijative. Drugu godinu za redom u A.T. Kearneyju organiziraju dan posvećen upoznavanju talentiranih mladih žena s radom u poslovnom savjetovanju u toj tvrtki te onim najboljima nude mogućnost zapošljavanja nakon prolaska kroz standardni proces zapošljavanja. Ta inovativna metoda zapošljavanja pomaže im, istaknula je, pronaći najbolje kandidatkinje, a time se istodobno bore i protiv percepcije kako je riječ o isključivo muškom zanimanju što često već u startu demotivira žene da se uopće jave na natječaj.
Na javni poziv da sudjeluju na danu upoznavanja, ovoga puta organiziranom u sjedištu tvrtke Franck odazvalo se 120 zainteresiranih, no selekcijom su odabrane 33 osobe iz Hrvatske i Slovenije ekonomsko-financijske naobrazbe te s diplomama prehrambeno-kemiskog smjera s obzirom na biznis domaćina, Francka. Te mlade i ambiciozne žene dobile su jedinstvenu prigodu upoznati se kako izgleda radni dan u A.T. Kearneyu i Francku, razgovarati s ljudima koji u tim kompanijama rade te se sukladno interesima uključiti i u proces zapošljavanja u jednoj od te dvije tvrtke. Omogućilo im je to događanje nazvano Na kavu (u Franck) s A.T. Kearneyem.
U Francku, istaknula je gošćama Ana Jožinec direktorica ljudskih potencijala, smatraju da su najbitnija karika u poslovanju zaposlenici, da tvrtka može napredovati samo ako se zapošljavaju oni najbolji, odnosno ukoliko im se pruži mogućnost da razviju svoje kreativne potencijale. Raznolikost je u Francku prepoznata kao pozitivna karakteristika, no ujedno i kao područje na kojem se u Hrvatskoj još mora puno raditi. Ove godine Franck se po prvi puta odlučio uključiti u ovakav inovativni način privlačenja mladih i ambicioznih kandidatkinja te će najboljima među njima omogućiti sudjelovanje u svojim procesima zapošljavanja. Tvrtka danas broji 480 djelatnika od kojih su 192 žene čime se Franck zapravo već uklapa u model da među zaposlenima ima 40 posto pripadnica 'ljepšeg spola.'
Iznimno nizak broj žena u poslovanju zabrinuo je i Europsku uniju koja je jasno pokazala kako je takvo stanje neprihvatljivo. Europska komisija je stoga nedavno predložila uspostavljanje kvota od 40% za manje zastupljen spol (što u gotovo svim slučajevima znači žene) za neizvršne pozicije u upravnim i nadzornim odborima kompanija koje kotiraju na europskim burzama. U slučaju izvršnih pozicija, kompanije bi same definirale svoje ciljeve, kako se ne bi ograničavalo njihovo pravo na slobodno poslovanje. Kompanije s manje od 40%, morat će primjenjivati jasne i spolno neovisne standarde te odabirati kandidate na temelju njihovih kvalifikacija i sposobnosti. Mjere će biti privremene te će vrijediti do 2028. godine, kada se očekuje da će biti dosegnuta spolna izjednačenost. Obzirom da će Hrvatska vrlo brzo postati punopravna članica EU, to se odnosi i na nju, a za sada se gotovo ništa po tom pitanju ne čini. Projekt konzultantske kuće A.T. Kearney jedan je od prvih projekta tog tipa u regiji.