Istočnoeuropski sektor poslovnih usluga, poput pozivnih centara, pružanja računovodstvenih usluga, te istraživanja i razvoja doslovno je zatrpan poslom u doba koronavirusa.
Kako navodi Reuters, mnoštvo tvrtki koje se bave tim poslom u Češkoj, Poljskoj ili Rumunjskoj traže nove zaposlenike kako bi zadovoljili potražnju klijenata sa Zapada.
“U vrijeme krize, više posla se seli ovamo”, kaže Roman Pavlousek, voditelj centra za financijske usluge iz Brna čiji je klijent globalna industrijska kompanija Atlas Copco. Više od 90 posto tvrtki koje se bave poslovnim uslugama u Češkoj nastavilo je zapošljavati tijekom pandemije. K tome, 12 posto dobilo je dodatne poslove iz azijsko-pacifičke regije, pokazuje istraživanje češke podružnice udruge sektora poslovnih usluga.
Iako azijski konkurenti mogu ponuditi niže cijene svojih usluga, tvrtke u srednjoj i istočnoj Europi zemljopisno su bliže, u istoj su vremenskoj zoni kao i dobar dio njihovih zapadnoeuropskih klijenata, a mogu se pohvaliti i velikim brojem zaposlenika koji govore nekoliko stranih jezika. Ta je regija stoga privukla niz velikih klijenata, od naftnog diva Exxon Mobilea do BlueLink Internationala, tvrtke u vlasništvu Air France-KLM-a.
Tvrtke iz srednje i istočne Europe okupljaju i sve više stručnjaka iz područja automatizacije, robotike i umjetne inteligencije, što je sve zanimljivije i potrebnije kompanijama sa Zapada. U Poljskoj, najvećoj istočnoeuropskoj ekonomiji, tvrtke koje pružaju poslovne usluge također su nastavile zapošljavati i tijekom mjera izolacije koje su gospodarski paralizirale doslovno cijeli svijet.
Analitičari smatraju da će srednja Europa dodatno profitirati i od očekivanog trenda povećane digitalizacije poslovanja te manjeg naglaska na izravnu komunikaciju “licem u lice”, čak i nakon pandemije.
Izvor: poslovni.hr