Pala proizvodnja automobila - u Njemačkoj najavljuju masovne otkaze

Pala proizvodnja automobila - u Njemačkoj najavljuju masovne otkaze

Proizvodnja automobila pala je na razinu iz 1996., tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i njemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental

Njemačka autoindustrija je u krizi, znalo se to već prema prethodnim kvartalnim podacima u 2019. godini, a sada je stigla potvrda i prema najnovijem godišnjem izvješću, prema kojem je godišnja proizvodnja u njemačkim tvornicama automobila s 4,66 milijuna proizvedenih vozila pala na razinu iz 1996. godine. Smanjenje je to od 9% u odnosu na 2018. godinu, prenosi Bloomberg.

Razlog pada proizvodnje nije slabija prodaja automobila u Njemačkoj jer je ona, bez obzira na slabiji gospodarski rast u Njemačkoj ove godine, rasla za 5% uz ukupno 3,6 milijuna prodanih automobila što je najbolja prodajna godina od 2009. godine.

Pad proizvodnje njemačkih proizvođača prije svega je posljedica globalnog trgovinskog rata, prije svih SAD-a i Kine. Zbog toga je potražnja za automobilima proizvedenim u Njemačkoj na ključnim tržištima, poglavito u Kini, pala što se jasno vidi prema izvozu automobila iz Njemačke koji je u 2019. godini pao za 13 posto.

Drugi razlog krije se u tome što se globalna autoindustrija, pa tako i njemačka, dramatično se mijenja. Ekološki zahtjevi Europske unije su strogi, a njihovu dinamiku je ubrzao najveći skandal u autoindustriji u ovom tisućljeću – Dieselgate, nakon kojeg se Volkswagen je odlučio na novu eru – elektrifikaciju. Njihovu politiku slijede i svi ostali proizvođači automobila.

Proizvođači automobila u Europi moraju se nositi i s novim propisima Europske komisije koji su stupili na snagu prvim danom 2020. godine. Proizvođači automobila kažnjavat će se za svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2) iznad 95 grama po prijeđenom kilometru iznosom od 95 eura po gramu.

Nova odredba će posebno pogoditi proizvođače koji proizvode automobile većih performansi poput Porschea, Audija, BMW-a i Mercedesa. Zbog toga se očekuje rast cijena novih automobila i nestanak iz ponude pojedinih modela. Njemački proizvođači najavili su restrukturiranje poslovanja, a otkazi i najave otkaza radnicima u autoindustriji počeli su već prošle godine.

Volkswagen je još na proljeće objavio da u sklopu digitalizacije tvrtke do 2023. otpušta 4000 radnika, uglavnom u administraciji.

U rujnu je stigla neslužbena najava da bavarski gigant BMW do 2022. godine namjerava otpustiti 6000 radnika. Ipak, krajem prošle godine iz BMW-a je stigla vijest da do daljnjega ne namjeravaju otpuštati radnike, ali su sa sindikatima dogovorili smanjenje bonusa i božićnica za radnike.

Audi je u studenom najavio da će do 2025. godine otpustiti 9500 od ukupno 61.000 radnika u Njemačkoj. Kao razlog se navodi ušteda za ulaganja u elektrifikaciju, koja će za utjehu omogućiti zapošljavanje novih 2000 radnih mjesta.

Smanjenje za najmanje 10.000 radnih mjesta do 2022. krajem prošle godine najavio je i Daimler, najviše u Mercedes-Benzu s istim razlogom – ulaganje u električna vozila. Tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i njemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental.

Članak je u skraćenom izdanju prenesen iz Večernjeg lista.

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Četvrtak, 09.01.2020. / www.vecernji.hr