Riječki su studenti na izradu svog bolida potrošili 400.000 kuna, dok jedan od tri austrijska studentska tima za isto ima 3,5 milijuna eura. Za studente tehničkih znanosti koji rade na projektu »formula student« nema tajni, kako u konstrukciji tako i u promociji automobila.
Na legendarnom engleskom automotodromu u Silverstoneu od 15. do 18. ovog mjeseca održat će se najzahtjevnije svjetsko natjecanje studenata tehničkih znanosti - konstruktora »formule student«. Među stotinu studentskih konstruktorskih timova nastupit će i studenti Tehničkog fakulteta u Rijeci (Riteh racing team), koji su u posljednje dvije godine izradili bolid nazvan RRCX.
Dečki i djevojke okupljeni u Riteh racing teamu prethodno su za projekt tog bolida, na natjecanju 2008., osvojili visoko treće mjesto, s tim da su bili prvi u predstavljanju projekta.
Riječki tim čine studenti i studentice Robert Blažić, Andrea Arbula, Igor Felc, Ivan Maglica, Danijela Turk, Hrvoje Novak, Goran Tomac i Velibor Vučković te prof. dr. Vladimir Medica. Smisao opisanog natjecanja nije samo da se konstruira i izradi bolid, nego da se buduće inženjere nauči da rade na financiranju, reklami i promociji tog svog tehnološki vrlo složenog uratka.
Studenti su svakodnevno na projektu bolida radili i više od 12 sati, a pritom je na njegovu izradu potrošeno 400.000 kuna, isključivo za kupnju materijala i opreme. To je krajnje skroman novac u usporedbi s iznosima koji su na raspolaganju drugim natjecateljskim timovima prijavljenim za »formulu student«. Primjerice, jedan od tri austrijska studentska tima za projekt svog bolida ima osigurano 3,5 milijuna eura. Članovi Riteh racing teama ipak su uspjeli u ovoj gospodarskoj krizi napraviti bolid spreman za natjecanje, što govori da nije u šoldima sve.
Bolid RRCX dugačak je 2,5 i širok 1,60 metara, težak oko 210 kilograma, a u njega je ugrađen pogonski agregat motocikla yamaha zapremnine 600 centimetara kubičnih i snage 90 KS. RRCX postiže brzinu od 170 kilometara na sat, a od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 3,2 sekunde. Bolid je već isproban na automotodromu Grobnik, a upućeni u bolide tvrde kako je riječ o odličnom »stroju« koji bi mogao zauzeti visoko mjesto na natjecanju u Silverstoneu, kao i na natjecanju na stazi u njemačkom Hockenheimu od 4. do 8. kolovoza ove godine.
Da su uradak naših mladih konstruktora već zapazile velike svjetske autokompanije, svjedoči i to da je jedna članica Ritech reacing teama, nakon što je studirala u Rijeci, a diplomirala u Grazu, dobila posao u BMV-u, a zanimanje za njezino znanje prethodno je pokazala i Toyota. Jer, za studente koji rade na ovakvom projektu nema tajni, kako u konstrukciji, tako i u promociji automobila.
Natjecanje u Silverstoneu i Hockenheimu sastoji se od statičkih i dinamičkih disciplina: u statičkim disciplinama ocjenjuju se konstrukcija, troškovi, organizacija te poslovna prezentacija, a u dinamičkim se disciplinama vrednuje ubrzanje, ovjes, izdržljivost i vožnja slaloma.
Mladi riječki konstruktori naglašavaju da su u stvaranju bolida RRCX najviše poteškoća imali u izradi elektronike, jer su od originalne Yamahine elektronike mogli iskoristiti samo nekoliko senzora, dok je sve drugo novo, odnosno njihova konstrukcija. Na žalost, i u ovom je slučaju problem novac pa mladim članovima Riteh racing teama, koji su trenutačno u Silverstoneu, nedostaje oko 50.000 kuna da bi s bolidom mogli nastupiti i u Hockhenheimu.