Njemačka se nalazi na rubu recesije jer joj automobilska industrija bilježi najlošije rezultate unazad 22 godine, ponajprije zbog električnih vozila koja su počela osvajati tržišta. Ali, predvodnici nisu njemački proizvođači već u prvom redu američka Tesla.
Kralježnica njemačke ekonomije, koja je najveća u Europi i četvrta u svijetu, upravo je svih ovih desetljeća bila automobilska industrija. Svi znaju za njihove prestižne automobile, bez kojih su prometnice diljem Zemlje nezamislive. Ili se tako činilo dok električna vozila nisu postala moćnija no što se mislilo, zbog čega je zakasnila potrebna prilagodba i posljedice bi mogle biti kobne.
Nešto slično dogodilo se Švicarskoj nakon što je Apple predstavio Apple Watch, a potom su krenuli u smjeru proizvodnje tih uređaja i njegovi konkurenti. Već unutar 12 mjeseci prodaja tradicionalnih satova uvelike je pala, a nekadašnji divovi još uvijek ne pronalaze načine kako se prilagoditi tržištu. A ono ovisi o prodaji proizvoda manje i srednje klase, ne o onima najviše i najskuplje.
Pa tako pogled na situaciju u Sjedinjenim Američkim Državama može jasno sugerirati što nas čeka vrlo brzo. Konkretno, u trećem kvartalu prošle godine, prodano je daleko najviše Tesli u manjoj i srednjoj klasi luksuznih automobila. Riječ je o 43.000 Teslinih Model 3 vozila. Tek potom slijedi BMW sa svojom 2, 3, 4 5 serijom. Kombinirano, taj njemački proizvođač stigao je do 25.490. Mercedesove klase C, CLA, CLS i E stigle su do brojke od 21.352. Audi je pak sa svojim A3, A4, A5 i A6 došao do 18.996. Ne stoje bolje ni drugi proizvođači, koji ne dolaze iz Njemačke, a ne nude električna vozila.
Dakle, Nijemci su dobili rivala s kojim se ne mogu nositi, a brojni pokazatelji ukazuju i na to da je Tesla uspjela nadmašiti rival i na europskom tlu, što se činilo nemogućim. Konkretno, samo u prosincu Europljani su kupili 22.118 Modela 3. Ispred su samo Clio (27.516) i Golf (30.652), no oni nisu konkurenti Modelu 3.
Najveći problem jest što električna vozila ne trebaju toliku radnu snagu i kad krene masovna proizvodnja takvih vozila u Njemačkoj, mnogi će izgubiti posao. A istovremeno se nijedan neće moći natjecati s Teslom jer je "miljama" ispred. Vremena za reakciju sve je manje, ako ga uopće i ima, a rješenje se ne nazire...
Vijest je prenesena sa ictbusiness.info