Ova 13-godišnjakinja uštedjela je 10.000 američkih dolara za pokretanje posla sa "čarapama s džepovima" - i dobila 5-znamenkastu investiciju u emisiji "Shark Tank".
Ne događa se svaki dan da vidite tinejdžera na ABC-om showu "Shark Tank" u kojem istaknuti investitori i milijunaši odlučuju - koja poslovna ideja zaslužuje njihovu novčanu potporu, prenosi CNBC Make It.
„Uvijek volim vidjeti #kidtrepreneur u tanku“, uživo je twitala investitorica Barbara Corcoran tijekom nedjeljne epizode. „Prednost je započeti svoj posao kad ste mladi. Nemate što izgubiti i nigdje drugdje ići nego samo gore."
Corcoran je mislila na 13-godišnju Sofi Overton, koja je investitorima predstavila svoju tvrtku "čarapa s džepovima", Wise Pocket Products.
"Stvorila sam čarapu za djecu kako bih olakšala život za bilo što da radimo", rekla je Overton Sharksima. Wise Pocket izrađuje duge i kratke čarape s džepovima za držanje telefona i drugih uređaja, a uz svaku kupnju - par čarapa se donira dječjim prihvatilištima širom zemlje.
"Ušla sam u taj posao kada sam imala 11 godina", rekla je Overton, napominjući investitorima da gleda "Shark Tank" od svoje 6 godine.
"Moja rođakinja stavila je telefon u svoju čizmu. Pokušala sam i ja, i bilo je zaista neugodno. Raspitala sam se oko svoje škole da vidim imaju li i drugi klinci ovaj problem, i jesu li se snašli, pa sam smislila svoj prototip”, rekla je. "Odrezala sam vrh druge čarape i zataknula ga u čarapu. I zašila ju sa strane."
Overton, koja živi u Betonvilleu u Arkansasu, zaista je impresionirala Sharkse kad je objasnila kako financira svoj posao.
"Štedim sve što zaradim. Uložila sam 10.000 dolara vlastitog novca ", rekla je. „Uštedjela sam 5000 dolara i zaradila sam još 5000 dolara na poslovima i natjecanjima.“
"Sofi, ti si savršen primjer onoga što bi svaki klinac poduzetnik trebao raditi", rekao je Shark Mark Cuban. "Dobila si posao, uštedjela si nešto novca, sama si napravila sve prototipe, zatim si napravila stvarne proizvode, zatim prodavala te proizvode - proizvode vrijedne 16.000 dolara", rekao je, osvrćući se na dosadašnju prodaju.
Iako su troškovi izrade čarapa visoki, 5,47 dolara, morski psi su i dalje bili zainteresirani za investiranje u posao.
'Morski psi' Lori Greiner i Daymond John ponudili su tinejdžerici 30.000 dolara za 33,3% udjela u poslu. No ona ih je zatražila 35.000 dolara za 25% udjela. Greiner i John su prihvatili.
Greiner i John su u epizodi rekli da će njihov krajnji cilj biti licenciranje čarapa, ali u međuvremenu, poslovanje tinejdžerice je više od puke zarade.
"Pohađanje srednje škole je stresno", rekala je investitorima. Ali "s proizvodima Wise Pocket, to je za mene dodatan poticaj za samopouzdanje: ako mogu biti vlasnica tvrtke, tada mogu proći i školu", rekla je.
Ovu i slične vijesti pronađite na poslovni.hr