Do 2023. godine “gaming” industrija dosegnut će vrijednost od 200 milijardi dolara, dvostruko više od filmske
Većina svijeta želi što prije zaboraviti 2020. godinu, no za svjetsko tržište videoigara ona je bila najbolja do sada. Spomenuto tržište je već godinama u stalnom porastu, ali zbog krize izazvane koronom i, posljedično, najprije proljetnog, a sada i jesensko-zimskog lockdowna, lani je doživjelo veći skok od onoga koji su mu čak i najpozitivniji analitičari predviđali.
Prošle se godine u toj branši “okrenulo” gotovo 175 milijardi dolara, što je porast od čak 20 posto u odnosu na 2019. godinu. Koliko je to mnogo, najbolje pokazuje usporedba s filmskom industrijom koja je, uključujući prodaju ulaznica i streaming-servise poput Netflixa, lani vrijedila oko 100 milijardi dolara.
Brojke je, referirajući se na podatke i istraživanja raznih analitičkih tvrtki diljem svijeta, objavio portal GamesIndustry. biz, a prema tim istim procjenama već 2023. godine “gaming” industrija doseći će vrijednost od 200 milijardi dolara. Točno dvostruko više od filmske.
Kompanija Nielsen, koja je provela anketu na uzorku od 50 tisuća ljudi, objavila je kako je lani 55 posto državljana SAD-a zaigralo neku videoigru. Čak i oni koji to prije nisu činili pokleknuli su pred dosadom i nedostatkom sadržaja izazvanog lockdownom, a mnogima je to bio i način socijaliziranja sa svijetom.
Najviše smo se, kažu podaci portala GamesIndustry, igrali na mobitelima. Tu smo i najviše potrošili, oko 86 milijardi dolara. Slijede konzole s 51 milijardom dolara, a na začelju je igranje na računalu vrijedno otprilike 37 milijardi. Zanimljiva je i informacija da su tri četvrtine zarade došle od tzv. mikrotransakcija, odnosno prodaje unutar samih igara. Taj financijski model koji se zasniva na tome da sama igra uglavnom bude besplatna, ali ste zato za novac prisiljeni kupovati različitu opremu unutar nje kako biste mogli napredovati, najpopularniji je na igrama za mobitele.
Prema europskom i svjetskom prosjeku, godišnji rast u industriji računalnih igara iznosi od 10 do 15, a u Hrvatskoj čak 50 posto, i to bez institucionalne potpore takvoj vrsti sektora. Iako još nisu poznati podaci za prošlu godinu kad je u pitanju Hrvatska, prema nekim brojkama industrija izrade videoigara kod nas bi mogla prijeći vrijednost od pola milijarde kuna. Samo od 2016. do 2018. vidjeli smo rast prihoda sa 130 na 325 milijuna kuna. Porastu vrijednosti te industrije pridonosi i veliko kinesko tržište, koje se procjenjuje na 46,1 milijardu dolara.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen iz Večernjeg lista.