Versace dijeli otkaze, Cartieru pala prodaja 30%

Kriza je udarila i na visoku modu. Versace najavio otkaze za 350 radnika.

Gian Giacomo Ferraris, direktor modne kuće Versace, početkom godine izjavio je kako se ne boji krize te da mu ne pada na pamet sniziti cijene ili organizirati rasprodaje. No, ovih je dana objavio da je ta modna kuća u gubicima koji će do kraja godine iznositi trideset milijuna eura. U narednih devet mjeseci otpustit će 350 radnika po svojim franšizama u cijelom svijetu. - Poslovanje nam je jako otežano i do kraja godine imat ćemo značajne gubitke. Zbog toga ćemo morati otpustiti ljude, ali i smanjiti investicije u idućoj godini te napraviti reviziju naših trgovina. Pojedine bismo mogli i zatvoriti - rekao je Ferraris.

Pada prodaja Cartiera

Iako je većina velikih modnih brendova smatrala da ih nikakva kriza ne može uzdrmati, ipak su na svojoj koži osjetili posljedice recesije. Među prvima je bila kompanija Richemont, švicarski proizvođač nakita i luksuznih satova čiji brendovi uključuju Cartier i Montblanc. Samo im je u Americi prodaja u siječnju pala za 28 posto, što ih je posebno šokiralo jer je Amerika oduvijek bila njihovo najbolje tržište.

Mnoge su kompanije zapale u probleme, pa je velik dio njih otkazao i pojavljivanje na velikim Fashion Weekovima te se okrenulo manjim revijama rezerviranim za stalne i sigurne kupce. Louis Vuitton je nedavno zatvorio svoju trgovinu u Tokiju.

Privatne revije i prodaje

Neiman Marcus, američki lanac luksuznih trgovina, otpustio je tri posto radnika i digao kredit od 700 milijuna dolara, dok je Saks Fifth Avenue smanjio broj zaposlenih za deset posto. Chanel, Diane von Furstenberg, Donna Karan, Ralph Lauren, Rocawear i Sean John za svoje kupce počeli organizirati privatne prodaje.

Tagovi: moda, kriza, recesija
Utorak, 03.11.2009. / Merita Arslani, jutarnji.hr