Samo u 2022. oko 16 tisuća trgovina vjerojatno je zauvijek stavilo ključ u bravu, “tri puta više nego u normalnoj godini”. Nastavak toga trenda očekuje se i u 2023.
Njemački maloprodajni sektor zabrinuto dočekuje novu godinu, nakon visoke inflacije i posustale potrošnje u 2022. , ocijenili su u ponedjeljak u udruženju maloprodaje.
“Naše trenutačno istraživanje trendova u maloprodaji pokazuje da većina malotrgovaca u 2023. ne očekuje oporavak prodaje”, rekao je za dpa izvršni direktor Njemačke udruge malotrgovaca (HDE) Stefan Genth.
Ruski rat protiv Ukrajine i njegove ekonomske posljedice stvaraju veliku neizvjesnost među potrošačima i trgovcima, dodao je Genth.
“Zato u 2023. ulazimo s vrlo skromnim očekivanjima, sa zabrinutošću, a ne s pozitivnim izgledima”, poručio je.
Prošla godina dobro je počela, ali rat je doveo do neviđenog obrata u raspoloženju potrošača, objašnjava.
“U listopadu smo zabilježili rekordno nisku razinu raspoloženja potrošača, a studeni i prosinac donijeli su tek blago poboljšanje.”
Sve u svemu, prošla godina bila je mješovita za trgovce u najvećem europskom gospodarstvu, ustvrdio je, dodajući da takvu ocjenu potkrepljuje situacija u mnogim gradskim središtima.
“Trenutno gubimo ogroman broj trgovina”, upozorio je.
Samo u 2022., kako procjenjuje, oko 16 tisuća trgovina vjerojatno je zauvijek stavilo ključ u bravu, “tri puta više nego u normalnoj godini”. Nastavak toga trenda očekuje se i u 2023.
Mnogi trgovci srednje veličine smanjuju poslovanje, a na sličan potez odlučuju se i veliki lanci. “Možda to još nije vidljivo na središnjim lokacijama, ali jest u pojedinim četvrtima velikih gradova, a posebno u manjim i srednjim gradovima i mjestima”, rekao je Genth.
Izvor: poslovni.hr