Prošli je mjesec DM u sklopu svoje održive strategije ukinuo plastične vrećice u svojim trgovinama, a osim što je poznata po "zelenim koracima" koje čini, ta kompanija nosi titulu najpoželjnijeg poslodavca u Hrvatskoj.
O rezultatima transformacije poslovanja i daljnjim planovima, kao i o radnim uvjetima i zapošljavanju u popularnom drogerijskom lancu, razgovarali smo s Gordanom Picek, koja u DM-u obnaša funkcije prokuristice, članice Uprave tvrtke u Hrvatskoj, voditeljice nabave i marketinga, kao i prodajne regije Zagreb.
Prije mjesec dana DM je u potpunosti izbacio plastične vrećice iz svojih trgovina. Kako je došlo do te odluke i koliko ste ju dugo planirali?
- Građani prepoznaju DM kao društveno odgovornu tvrtku, a briga o okolišu samo je dio toga. S kampanjom ukidanja plastičnih vrećica krenuli smo 19. prosinca prošle godine, na Svjetski dan borbe protiv plastičnih vrećica. Kako bismo kupce potaknuli da ne koriste plastične vrećice, sve koji su u kupnju došli s postojećom vrećicom ili torbom, odnosno nisu kupili plastičnu vrećicu nagrađivali smo dvostrukim bodovima. S prvim danom veljače zaključili smo da je vrijeme da se zauvijek oprostimo od plastičnih vrećica i paralelno kupcima ponudimo održiviju alternativu.
Koje ste alternative ponudili kupcima i kako su reagirali?
- Želimo potaknuti kupce da vrećice i torbe za kupnju koriste više puta, pa je kao alternativa najzanimljivija tzv. torba za cijeli život. Riječ je o vrećici od biopamuka koju kupac, kada ju jednom kupi u DM-u, više nikada ne treba kupovati. U slučaju oštećenja ili dotrajalosti, u DM-ovim prodavaonicama kupci je mogu besplatno zamijeniti novom. Koliko god puta im je to potrebno. Uz to, imamo i male sintetičke vrećice, tzv. jagodice, torbe od recikliranog papira te trajne torbe od recikliranih PET boca. Naši su kupci pozdravili ukidanje vrećica i do sada smo imali samo pozitivne reakcije.
Osim vrećica, izbacili ste i druge plastične proizvode iz asortimana, odnosno uveli ste njihovu ekološku varijantu. O kojim je točno proizvodima riječ?
- Vrećice su mali segment, koji je možda najvidljiviji. Kod vlastitih robnih marki pazimo da ekološki budu što prihvatljivije. Pakirane su u reciklirane ambalaže, ne sadrže mikroplastiku, a veliku pozornost posvećujemo i tome da proizvodnja i transport što manje utječu na okoliš. Među tim su proizvodima higijenski štapići Ebelin, koji sada imaju kartonsku dršku, reciklirane i biorazgradive vrećice za smeće te slamke od nehrđajućeg čelika i silikona marke Profissimo. To nije trend samo kod naših marki nego i kod naših dobavljača i proizvođača koji su nam najavili orijentaciju na očuvanje okoliša.
Rekli ste da imate proizvode bez mikroplastike. Možete li pojasniti o čemu se radi?
- To su čestice umjetnih materijala manje od pet milimetara koje su netopive u vodi i koje se u našoj okolini nalaze u prirodi, hrani, kozmetici... DM je već početkom 2014. u svim proizvodima svojih marki za njegu tijela i zubi mikroplastiku zamijenio prirodnim i obnovljivim sirovinama, a radimo na tome da iz cijelog asortimana DM-ovih marki uklonimo mikroplastiku. Kako bi se naši kupci lakše orijentirali, 2019. smo razvili oznaku za DM-ove marke koja ukazuje na proizvode bez mikroplastike i sintetičkih polimera topivih u vodi. Tu oznaku uvodimo postupno i uskoro će svi proizvodi bez mikroplastike biti jasno označeni.
Jesu li i zaposlenici DM-a dio kampanje održivosti, odnosno, kako oni u sudjeluju u prilagodbi poslovanja prema održivosti?
- Sve aktivnosti koje provodimo u suradnji s kupcima i građanima kreću od nas u DM-u. Djelatnice i djelatnici u upravno-distributivnom centru i prodavaonicama odvajaju otpad i služe se održivim varijantama, a ne plastikom. Na primjer, u aparatima za tople napitke plastične smo čaše zamijenili papirnatima, imamo i fotonaponsku elektranu na krovu upravne zgrade koja nam osigurava održivu energiju, a naš novi distributivni centar najviše je razine energetske održivosti, razreda A.
Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr