Sada se traže ‘swiss army knife’ ljudi – oni koji mogu naći rješenje za svaki problem u najkraćem roku.
Pandemija koronavirusa preko noći je promijenila način poslovanja u brojnim branšama, pa tako i u selekciji kadrova za menadžerske pozicije. Trend rada od kuće zahvatio je i tu industriju, no razgovori za posao s potencijalnim kandidatima putem videopoziva ponekad su prepuni anegdota i neželjenih uskakanja u kadar, otkrivaju za Poslovni dnevnik čelnici vodećih domaćih tvrtki za selekciju kadrova.
Na Zapadu poznatija kao headhunting, ova se branša u posljednjih 20-ak godina solidno razvila i u Hrvatskoj. Selekcijom kadrova u našoj se zemlji bavi više od stotinu tvrtki, no agencija koje za svoje klijente isključivo biraju kandidate za menadžerske pozicije nema više od 20-ak, ističu poznavatelji te branše.
Novi prioritet
Darija Jakovljević, izvršna direktorica za ljudske potencijale i istraživanje tržišta u Dekri, kaže kako se sada traže “swiss army knife” ljudi – oni koji imaju sve, mogu naći rješenje za svaki problem u najkraćem roku, agilni su prema promjenama, kreativni, emocionalno pametni i stabilni.
Što se tiče Dekrinih iskustava, lani su kompanije bile podjednako u potrazi za menadžerskim kadrom, izuzev razdoblja od ožujka do svibnja kada je Dekrini stručnjaci selekcijske projekte radili isključivo za farmaceutsku industriju i više bili fokusirani na druge usluge, poput besplatnih istraživanja o prilagodbi radu od kuće, kaže Jakovljević.
“Ostatak godine je bio iznenađujuće dobar i vrlo uspješan, odradili smo velik broj projekata skoro u svim industrijama. Ova je godina započela dobro i nadam se da će, što se selekcije kadrova tiče, biti barem na razini prošle.
Kako smo u kontaktu s obje strane, i kandidatima i klijentima, trenutno se jedni raspituju hoće li biti poslova i traži li se njihov profil, a druge zanima ima li jakih i stručnih profesionalaca koji bi uklopili u njihovu tvrtku“, dodaje Jakovljević.
Krizni ‘alati’
Darija Jakovljević ubraja u nedostatke online selekcije i pomanjkanje punog doživljaja kandidata; vidljiv je samo dio osobe, nedostaje proces ulaska, rukovanja i ostala gestikulacija, teže možete čuti da nekome glas drhti, ne možete osjetiti vlažne dlanove niti primjetiti važne znakove koji pomažu u otkrivanju kako druga osoba reagira na nešto.
“Način zapošljavanja se promijenio ili bolje reći prilagodio trenutnim uvjetima, ali to ne znači da je tradicionalni sastanak licem u lice nestao. Mislim da nikad ni neće. On samo trenutno nije moguć i sveden je na najmanju moguću mjeru. Pojedine tvrtke za koje radimo inzistiraju na tome da kandidate i vidimo i napravimo psihologijski profiling licem u lice i takve zahtjeve uvijek ispoštujemo”, otkriva Jakovljević.
Dodaje kako će Dekra online video intervjue zasigurno zadržati za predselekciju i trijažu, ali završni intervjui s užim krugom kandidata odrađivat će se (koliko bude moguće) uživo.
Darija Jakovljević ističe kako su u Dekri s jedne strane primjetili da se kandidati sa stabilnim poslom u stabilnoj kompaniji ponešto teže odlučuju na riskantnije promjene.
“S druge strane, zbog sve češćeg koncepta rada od kuće i promijenjenih uvjeta rada, mnogi kandidati ostaju bez ureda, bez automobila, pa smo svjedočili napuštanju i ‘sigurnih’ branši kao što su farmacija, energetika i prehrana. Ali sigurno je to da su svi uvijek spremni za razgovor kako bi čuli što se nudi na tržištu”, zaključuje Jakovljević...
Ostatak vijesti pronađite na poslovni.hr