‘Ne bude li opet neugodnih iznenađenja, potražnja za ovim kadrom mogla bi se vratiti na razinu iz 2019.’

‘Ne bude li opet neugodnih iznenađenja, potražnja za ovim kadrom mogla bi se vratiti na razinu iz 2019.’

Sada se traže ‘swiss army knife’ ljudi – oni koji mogu naći rješenje za svaki problem u najkraćem roku.

Pandemija koronavirusa preko noći je promijenila način poslovanja u brojnim branšama, pa tako i u selekciji kadrova za menadžerske pozicije. Trend rada od kuće zahvatio je i tu industriju, no razgovori za posao s potencijalnim kandidatima putem videopoziva ponekad su prepuni anegdota i neželjenih uskakanja u kadar, otkrivaju za Poslovni dnevnik čelnici vodećih domaćih tvrtki za selekciju kadrova.

Na Zapadu poznatija kao headhunting, ova se branša u posljednjih 20-ak godina solidno razvila i u Hrvatskoj. Selekcijom kadrova u našoj se zemlji bavi više od stotinu tvrtki, no agencija koje za svoje klijente isključivo biraju kandidate za menadžerske pozicije nema više od 20-ak, ističu poznavatelji te branše.

Novi prioritet

DarijaDarija Jakovljević, izvršna direktorica za ljudske potencijale i istraživanje tržišta u Dekri, kaže kako se sada traže “swiss army knife” ljudi – oni koji imaju sve, mogu naći rješenje za svaki problem u najkraćem roku, agilni su prema promjenama, kreativni, emocionalno pametni i stabilni.

Što se tiče Dekrinih iskustava, lani su kompanije bile podjednako u potrazi za menadžerskim kadrom, izuzev razdoblja od ožujka do svibnja kada je Dekrini stručnjaci selekcijske projekte radili isključivo za farmaceutsku industriju i više bili fokusirani na druge usluge, poput besplatnih istraživanja o prilagodbi radu od kuće, kaže Jakovljević.

“Ostatak godine je bio iznenađujuće dobar i vrlo uspješan, odradili smo velik broj projekata skoro u svim industrijama. Ova je godina započela dobro i nadam se da će, što se selekcije kadrova tiče, biti barem na razini prošle.

Kako smo u kontaktu s obje strane, i kandidatima i klijentima, trenutno se jedni raspituju hoće li biti poslova i traži li se njihov profil, a druge zanima ima li jakih i stručnih profesionalaca koji bi uklopili u njihovu tvrtku“, dodaje Jakovljević.

Krizni ‘alati’

Darija Jakovljević ubraja u nedostatke online selekcije i pomanjkanje punog doživljaja kandidata; vidljiv je samo dio osobe, nedostaje proces ulaska, rukovanja i ostala gestikulacija, teže možete čuti da nekome glas drhti, ne možete osjetiti vlažne dlanove niti primjetiti važne znakove koji pomažu u otkrivanju kako druga osoba reagira na nešto.

“Način zapošljavanja se promijenio ili bolje reći prilagodio trenutnim uvjetima, ali to ne znači da je tradicionalni sastanak licem u lice nestao. Mislim da nikad ni neće. On samo trenutno nije moguć i sveden je na najmanju moguću mjeru. Pojedine tvrtke za koje radimo inzistiraju na tome da kandidate i vidimo i napravimo psihologijski profiling licem u lice i takve zahtjeve uvijek ispoštujemo”, otkriva Jakovljević.

Dodaje kako će Dekra online video intervjue zasigurno zadržati za predselekciju i trijažu, ali završni intervjui s užim krugom kandidata odrađivat će se (koliko bude moguće) uživo.

Darija Jakovljević ističe kako su u Dekri s jedne strane primjetili da se kandidati sa stabilnim poslom u stabilnoj kompaniji ponešto teže odlučuju na riskantnije promjene.

“S druge strane, zbog sve češćeg koncepta rada od kuće i promijenjenih uvjeta rada, mnogi kandidati ostaju bez ureda, bez automobila, pa smo svjedočili napuštanju i ‘sigurnih’ branši kao što su farmacija, energetika i prehrana. Ali sigurno je to da su svi uvijek spremni za razgovor kako bi čuli što se nudi na tržištu”, zaključuje Jakovljević...

Ostatak vijesti pronađite na poslovni.hr

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Ponedjeljak, 01.02.2021. / poslovni.hr