Dok se u Hrvatskoj još raspravlja o tome je li u internetu budućnost marketinga, u SAD-u i Velikoj Britaniji nema dvojbe: to je sadašnjost.
Rovinj će od četvrtka na tri dana postati medijsko središte Europe. Tradicionalan medijski događaj godine, Weekend Media Festival, okupit će više od 1400 sudionika iz regije koji će raspravljati o novim medijskim, marketinškim i trendovima u odnosima s javnošću.
Internet preuzeo vodstvo
Jedan od uglednijih gostiju Festivala svakako je marketinški mag Chris Matyszczyk koji je u ekskluzivnom razgovoru za Večernjak otkrio da će u svom predavanju pokušati predvidjeti budućnost marketinga u medijima.
Dok se u Hrvatskoj još raspravlja o tome je li u internetu budućnost marketinga, u SAD-u i Velikoj Britaniji nema dvojbe: to je sadašnjost. Prosječan Amerikanac danas provodi više vremena uz internet nego uz televizor; stoga privlačnost reklama u udarnom terminu blijedi, a s njima i koncepcija oglasa.
U središtu pozornosti marketinških odjela korporacija više nije oglašavanje – čak ni ono preko weba – već osmišljavanje kampanja koje se služe društvenim mrežama i srodnim internetskim servisima nove generacije, takozvanim webom 2.0. Osim što su jeftinije od tradicionalnih kampanja, tim oblikom marketinga preciznije se dolazi do ciljne publike.
Trenutačno je “in” Twitter, vjerojatno najjednostavnija društvena mreža na svijetu, koja ima samo jednu jedinu mogućnost: napisati što radite (svoj “status”) u najviše 140 slovnih znakova.
– Ima onih koji su toliko uronjeni u društvene mreže da smatraju kako je oglašavanje prošlost. Oni smatraju da je samo ono što se događa preko društvenih mreža prava stvar. S druge strane, kao kreativan tip kojeg je vrijeme pomalo pregazilo pokušat ću razmotriti gdje se točno krije istina između oglašavanja i društvenih mreža. Sve se može reći u 140 znakova. Jedino je pitanje kako će to biti primljeno – kaže Matyszczyk.
Prijatelji istiskuju oglase
Internet je, kaže Matyszczyk, postao savršena platforma za virtualni i marketing “od-usta-do-usta”.
– Zato što se ljudi više ne trude razgovarati jedni s drugima već sklapaju prijateljstva na Facebooku. Internet je posve promijenio značenje riječi “prijatelj”. To je žalosno. A vidjeli smo kako se lako nečiji ugled može uništiti preko weba. Izbiju glasine, ponavljaju se i prije nego što se snađete, ljudi oko vas povjeruju da imate vrlo neobičan odnos sa svojim kućnim ljubimcem.
Čak 78 posto ljudi vjeruje preporukama svojih virtualnih prijatelja, a samo 14 posto oglasima – zaključuje Matyszczyk.
Autor: Hrvoje Šarić, Antonio Mandir, vecernji.hr
U četvrtak u Rovinju počinje trodnevni najveći medijski festival u regiji