U dječjim se vrtićima sve veća pozornost pridaje ranoj poduci djece matematici. Neuroznanstvenici ističu da je predškolska dob kod djece ključno razdoblje za razvoj kognitivnih vještina, a Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje matematičku kompetenciju svrstava među osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
„Diljem svijeta nacionalne akademije znanosti revidiraju kurikule ranog i predškolskog obrazovanja u prvom redu uvodeći strukturiranu poduku ranih matematičkih vještina. Pritom u obzir uzimaju istraživanja koja su pokazala što djeca te dobi mogu, te što im je nužno za daljnje obrazovanje. Matematiku mnogi doživljavaju kao jedan od težih predmeta u školi, pa je izuzetno važno vrtićarce sustavno upoznavati s osnovama matematike na njima blizak i zanimljiv način. Mentalna aritmetika ALOHA međunarodni je program mentalnog i intelektualnog razvoja djece. Temelji se na znanstvenim istraživanjima o mozgu, a cilj mu je jačati mozak pomoću abakusa i mentalnog računanja. Taj trening za mozak djeci omogućuje razvoj ranih matematičkih vještina, da budu bolja u računanju i STEAM područjima, no mališanima razvija i koncentraciju te pamćenje što je neophodno za kvalitetno učenje“, kazala je stručnjakinja za neuroedukaciju dr. sc. Branka Novosel, stručna voditeljica programa ALOHA za Hrvatsku, predstavljajući Alohu u Zagrebu ravnateljima dječjih vrtića.
Djeca nakon četvrte godine sve vještije koriste riječi, brojeve i simbole. Pomoću abakusa sliku lako mogu interpretirati u numeričkom obliku te time razvijaju koncept broja, veličine i količine.
„Predškolska je dob razdoblje intenzivne sinaptogeneze - stvaranja neuronskih veza, tj. umrežavanja živčanih stanica. Poticajnim aktivnostima osiguravamo učvršćivanje tih neuronskih veza. U slučaju da se ne koriste, one propadaju. Program ALOHA raznolikim, razvojno primjerenim aktivnostima potiče cjeloviti dječji razvoj, a posebice razvoj početnih znanstvenih i logičko-matematičkih vještina te vještina koje tome doprinose: pažnje, koncentracije, analitičkih vještina, prostorne orijentacije, opažanja, pamćenja, kreativnosti, imaginacije i vizualizacije“, pojasnila je pedagoginja Milana Crevar, voditeljica edukacije Alohe za odgajatelje i ravnateljica Dječjeg vrtića Vesela kućica u zagrebačkom Čučerju u kojem djeca pohađaju Alohu već nekoliko godina.
U Dječjem vrtiću Čigra u Cvjetnom naselju trenutačno se održavaju pokazne radionice Alohe.
Program ALOHA pohađaju mnogobrojni školarci diljem zemlje, no dr. sc. Branka Novosel koja ga je donijela u Hrvatsku, nada se da će program postati sastavni dio kurikula dječjih vrtića. Zahvaljujući pohađanju Alohe u vrtiću djeca u školu kreću s odličnim matematičkim vještinama.
Sastavni dio Alohe je mindfulness. Njegovim se aktivnostima djecu podučava kako upravljati svojim osjećajima i ponašanjem, te kako se nositi s izazovima svakodnevice. Naime, suvremeno se okruženje, posebice ono digitalno, na djecu može negativno odraziti. Koncentracija je djeci sve slabija, a kognitivna i emocionalna inteligencija im se smanjuju. Budući da su vrtićarci velik dio dana u odgojno-obrazovnim ustanovama, one trebaju pronaći načine kako pomoći djeci u razvijanju otpornosti na negativne pojave i prijemčljivosti za one pozitivne.
Predstavljanje programa ALOHA ravnateljima dječjih vrtića organizirali su ALOHA Hrvatska i Otvoreno učilište Littera u suradnji s Dječjim vrtićem Vesela kućica, Dječjim vrtićem Čigra i tvrtkom Profil Klett.