Googleovci kandidate više ne pitaju besmislena pitanja poput koliko loptica za golf stane u autobus, već sada traže konkretne stvari koje će im pomoći u ocjenjivanju kandidata.
Google je uvijek bio poznat po nevjerojatno teškim i kompliciranim pitanjima koje su postavljali kandidatima tijekom intervjua za posao te brojni kandidati nisu imali odgovor na takva pitanja. Tako je Google zbog bizarnih pitanja poput 'koliko loptica za golf stane u autobus' ili 'koliko benzinskih stanica ima na Manhattanu' stekao reputaciju kompanije koja ima iznimno velike standarde pri zapošljavanju, no nedavno su prestali s postavljanjem takvih pitanja i priznali da ona baš nemaju nekog smisla.
'Ta su pitanja potpuni gubitak vremena', prenijeli su na Business Insideru izjavu Laszla Bocka iz Googlea koji je priznao da na temelju odgovora kandidata na takva pitanja ne mogu saznati nikakve konkretne informacije o kandidatima.
Umjesto tih besmislenih pitanja, Googleovci sada koriste 'bihevioralne intervjue' u kojem žele saznati sve o dosadašnjem poslovnom iskustvu kandidata te ih ispituju o npr. načinima na koji su riješili neke teške analitičke probleme. Na taj način mogu saznati puno više informacije o kandidatima, nego postavljanjem čudnih pitanja – Googleovci tako mogu saznati kako su se kandidati ponašali u stvarnim i teškim situacijama u kojima su se našli tijekom karijere te mogu saznati i kakve poslove kandidati smatraju teškima.
Također, ova kompanija u posljednje vrijeme zapošljava sve manje ljudi koji su završili fakultet te su im od diplome puno važnije druge sposobnosti kandidata – poput mogućnosti učenja, odnosno brzog rješavanja problema, izvlačenja zaključaka iz naizgled nepovezanih informacije te im je iznimno važno da kandidati imaju liderske sposobnosti. Bock je dodao da ne traže lidere poput 'predsjednika šahovskog kluba', već osobe koje će znati kada trebaju voditi projekt, a kada trebaju slušati i slijediti druge lidere.
Ono što je posebno zanimljivo jest da ova kompanija nikada ne traži eksperte za određena područja jer smatraju da će oni pronaći rješenje za određene problema na načine na koji su slični problemi riješeni milijun puta, dok osobe koje nisu eksperti za ta područja mogu pogriješiti, ali će često doći do istog rješenja, dok će ponekad pronaći neki potpuno novi način za rješenje problema i tada dolazi do inovacija.
Upravo je to ono što Googleovcima treba – inovativni i sposobni ljudi koji će biti lideri i timski igrači te koji će brzo i učinkovito pronaći rješenje za probleme, a ne oni koji će znati koliko loptica za golf stane u jedan autobus.