Hrvatska igra The Talos Principle među 20 najprodavanijih na svijetu

Hrvatska računalna igra The Talos Principle, koju je uoči blagdana objavio zagrebački studio Croteam, ušla je na popis 20 najprodavanijih igara na svijetu.

Igra se po prodaji, ovisno o kategorijama, posljednjih dana kreće između prvog i 17. mjesta.Podaci su to Steama, internetske trgovine računalnim igrama koja ima više od 100 milijuna korisnika i preko koje se odvija 75 posto globalne online prodaje igara za osobna računala koja rade na Windowsima, MacOS-u, Linuxu i SteamOS-u. Igra se po prodaji, ovisno o kategorijama, posljednjih dana kreće između prvog i 17. mjesta. Najprodavaniji je puzzle na svijetu, među deset najprodavanijih avantura, 12. je najprodavanija igra za Appleova računala.

Pratili trendove
Damjan Mravunac, voditelj marketinga Croteama i glavni glazbeni producent tog studija, kaže da najviše prate ukupan poredak za Windows platformu, i to za tržište SAD-a i Kanade, gdje su u utorak bili na trećem mjestu."The Talos Principle globalno je postigao isti efekt kakav je 2001. napravio prvi Serious Sam, koji je odjeknuo kao bomba nakon što su zbog rastućeg trenda realističnih pucačina svi već otpisali igrivost a-la Doom i Quake", kaže Mravunac. The Talos Priniciple filozofska je mozgalica iz prvog lica na 120 nivoa. Nastala je po uzoru na djela Philipa K. Dicka po kojima su snimljeni filmovi Blade Runner, Total Recall i Minority Report. Scenarij igre osmislio je Tom Jubert, scenarist kojeg je Forbes lani uvrstio na popis 30 najvećih mladih zvijezda industrije računalnih igara.

"Juberta, koji iza sebe ima scenarije za igre poput Driver: San Francisco, otkrio nam je naš puzzle dizajner Davor Tomčić, a na Jubertovu inicijativu u projekt smo uključili njegova prijatelja Jonasa Kyratzesa, koji u metafizici i transhumanizmu pliva kao riba u vodi", kaže Mravunac. I ocjene kritičara iz industrije slične su kao i rezultati prodaje. Na Steamu su ocijenjeni s maksimalnih 10/10, Gamespot im je dao 9/10, dok ih je PC Gamer postavio među najbolje igre u 2014. godini. Mravunac ne skriva zadovoljstvo postignutim, ističe da novim naslovom žele pokazati da nisu studio koji može producirati samo jedan hit. "Možemo stvoriti još barem nekoliko različitih brendova koje bi onda mogli simultano razvijati, dijeleći ono što im je zajedničko", kaže Mravunac.

Tri-četiri projekta
Dodaje da su sa Talosom napravili prvi korak i razvoj igara u okviru Croteama podijelili na dvije franšize, i to u dva odvojena žanra. Za to su se pripremili i organizacijski. Tako svi članovi tima, koji ima 20-ak ljudi, rade više poslova. "Možda već dogodine krenemo s tri-četiri projekta paralelno jer ideja doista imamo napretek", zaključuje Mravunac.

Ostatak vijesti pročitajte na linku.

Četvrtak, 08.01.2015. / Bernard Ivezić, poslovni.hr