Hrvatski startupi prepoznaju moć umjetne inteligencije i pomoću nje stvaraju aplikacije kojima osvajaju svijet.
Daidream, startup iz Vukovara, radi na edukativnoj aplikaciji za djecu, a Rearm, startup iz Škabrnje, na platformi za programiranje na temelju „no-code“ koncepta.
Mladi IT-ovci svoje su planove otkrili na konferenciji Poduzetnički mindset za mlade u Zagrebu.
„Tales of Mello platforma je koja će djeci nuditi interaktivan i edukativan sadržaj. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji edukativni će se sadržaji personalizirati, a djeca će moći stvarati i vlastite sadržaje. Aplikacija je prvo namijenjena DACH regiji, tj. Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj, ali u nastavku godine njome želimo osvojiti cijelu Europu“, kazao je Zvonimir Kišurek, suosnivač startupa Daidream.
Aplikacija Tales of Mello javnosti će se idući tjedan predstaviti u Vukovaru, a nakon toga u Zagrebu.
„Mi radimo na 'no-code' rješenju, prirodnom nastavku evolucije programiranja. Prethodila su mu 'low-code' rješenja poput WordPressa. Naš je koncept programiranja baziran na komponentama. Korisnici pomoću 'drag and drop' sučelja jednostavno mogu stvarati programe za potrebe svojih tvrtki. Takvim alatima ubrzavamo programiranje, a njihovim korisnicima nije potrebno prethodno tehničko znanje. Korisnike sada trebamo osvijestiti o mogućnostima koje im nude takvi alati. Primarno tržište za naše 'no-code' rješenje su Sjedinjene Američke Države“, otkrio je Josip Ivković, suosnivač Rearma.
Martina Silov, predsjednica Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI, kazala je kako se umjetnoj inteligenciji velike mogućnosti otvaraju u upravljanju odnosima. Naime, čovjek teži tome da se netko o njemu brine, tj. da ga povezuje s uslugama koje su mu potrebne. Dobra rješenja koja uključuju umjetnu inteligenciju, mogu preuzeti brigu o njegovim financijama, edukaciji, zdravlju, fitnessu, zabavi, kućnom ljubimcu i automobilu.
„Mlade konferencijom Poduzetnički mindset za mlade želimo potaknuti na otkrivanje njihovih talenata i ohrabriti ih da se u životu bave onime čime se žele baviti. Nadamo se da će pritom gajiti poduzetnički duh koji uključuje proaktivnost, odgovornost, marljivost, ustrajnost, kreativnost i inovativnost. Kao što nam pokazuju uspješni startupovci, mladi iz Hrvatske danas svojim idejama i predanim radom mogu osvojiti svijet“, rekao je Ognjen Bagatin, utemeljitelj konferencije Poduzetnički mindset za mlade.
Na konferenciji se govorilo o propulzivnim područjima gospodarstva u kojima poduzetnički duh trenutačno može stvoriti veliku novu vrijednost. Među tim su područjima, uz umjetnu inteligenciju, financije, ESG, komunikacije te proizvodnja za nišna tržišta.
Serijska poduzetnica Kristina Ercegović, utemeljiteljica portala Moj novac, i Vjeko Peretić, osnivač Pro grupe, istaknuli su da su hrvatski građani po financijskoj pismenosti u prosjeku Europske unije, ali da prostora za napredak imaju u financijskoj odgovornosti. Peretić je mladima savjetovao da se pri izboru kredita savjetuju s profesionalcima – kreditnim posrednicima.
Ružica Božić Cerovac i Domagoj Cerovac koji vode Muzej čokolade, te Sonja Trajanovski Marszalek i Berislav Marszalek koji stoje iza platforme Entrio, razotkrili su kako izgledaju usponi i padovi parova koji zajedno vode posao.
„Kad imate izvanrednu ideju, nemojte čekati da vam se poklope zvijezde! Na putu se događaju čuda.Ako ste u dvoje, bit će vam lakše. Kada radite u paru, to vam u najtežim vremenima daje dodatnu snagu. Imamo isti problem i zajednički cilj“, neke su od poruka koje su mladima uputili uspješni poduzetnički parovi.U šali su dodali da se u poduzetništvu premalo cijeni čimbenik „baka“. Naime, pomoć baka poduzetničkim je parovima kad su djeca u pitanju, dragocjena.
Kako je to kad se djeca uključe u obiteljski posao, ispričale su Ivona Bačelić Bumbak iz tvrtke Bačelić, Petra Mesarić Horvat iz IM-Compa i Tena Majetić iz Cateringa Majetić i Majestic Parka.
Otkrile su da su se u tvrtkama svojih roditelja trebale dokazivati više od drugih djelatnika, pa su drugim potencijalnim nasljednicima obiteljskih tvrtki preporučile da prvo poslovno iskustvo steknu u tvrtkama s kojima nisu obiteljski povezani.
Daniel Kvesić iz Bokarta kazao je kako je za poduzetnika najgore zlo tzv. comfort zona. On smatra da se poduzetnik i njegov posao razvijaju dok postoje izazovi.
Šesto izdanje konferencije Poduzetnički mindset za mlade koje se održalo pod nazivom „Koja je tvoja supermoć?“, okupilo je nekoliko stotina studenata, mladih poduzetnika i poslovnih ljudi.
Konferenciju je organizirala medijska platforma Poduzetnik, uz programskog partnera EY Hrvatska i partnera Visoko učilište Algebra.
Foto by Jozo Čabraja: