Jesu li oni dovoljno hrabri i/li dovoljno ludi da usred krize ulažu u nove biznise? Kako god bilo, evo primjera o sretnicima koji su, usred turbulentnih gospodarskih neprilika, odlučili uložiti novce (ne nužno velike) u nove proizvode s kojima su uspjeli.
Novinari Huffington Posta sastavili su listu od devet brandova koje su uspješni investitori lansirali na tržište usred neke vrste ekonomske krize.
Prvi je na listi iPod, koji se na tržištu pojavio nakon kratkotrajne krize na burzi uzrokovane terorističkim napadima 11. rujna 2001. godine. Otada se prodao u 170 milijuna primjeraka diljem svijeta.
Druga je energetska pločica Clif Bar, koju je investitor Gary Erickson na tržište lansirao 1991. godine. Unatoč ekonomski teškim vremenima, Ericksonova ideja da napravi ukusnu, ekološki alternativnu pločicu PowerBaru donijela mu je u prvoj godini poslovanja 700.000 dolara.
'Čokoladni poljupci' usred bankarske panike
Microsoft Office našao se na trećem mjestu, kao proizvod koji je lansiran na tržište na kraju turbulentnih 1980-ih, ali i kao kompanija koja je osnovana usred recesije 1975. godine.
Na četvrtom se mjestu našao proizvod s početka prošlog stoljeća: , čokolada koja se na tržištu pojavila usred 'bankarske panike' 1907. godine, a koju je lansirala mala američka kompanija Hersey, danas je prisutna u 90 zemalja svijeta.
Peto je mjesto pripalo tekućem sapunu Dawn, koji se na američkom tržištu pojavio 1973. godine, u krizi koja je trajala do 1975. godine.
Sa 16 dolara u banci narasli na biznis vrijedan 100 milijuna dolara
Na šestom je mjestu brand Method, linija kozmetičkih proizvoda koja se na tržištu pojavila također 2001. godine, nakon kratke krize zbog terorističkih napada 11. rujna. Kompanija je imala tek 16 dolara u banci kad je proizvela svoj prvi sapun, a danas vrijedi 100 milijuna dolara.
Sedmo je mjesto pripalo kompaniji IBM, odnosno njenoj prethodnici Tabulating Machine Company koju je 1896. godine pokrenuo njujorški biznismen Herman Hollerith. On je usred 'bankarske panike' 1983. godine na tržište izbacio stroj koji radi na principu bušenih kartica, koji se kasnije koristio pri popisu stanovništva SAD-a.
U Velikoj depresiji uložili u lak za nokte
Osmo mjesto pripada dobro poznatom brandu Revlon, kojeg su 1932. godine usred Velike depresije pokrenuli braća Charles i Joseph Revson te Charles Lachman. Svu su ušteđevinu uložili u ideju da na tržište lansiraju "bogati, neprozirni lak za nokte, u nijansama koje nisu bile dostupne".
Posljednja je na listi internetska usluga LexisNexis, koja nudi pretragu relevantnih dokumenata stručnjacima različitih profila. U početku su, 1973. godine, nudili usluge istraživanja u području prava, a narasli su na biznis koji se koristi u 100 zemalja svijeta.
Ovo nisu priče iz Hrvatske