Iako su natprosječno dobro plaćeni, rijetki bi se s njima mijenjali

U moru stresnih zanimanja kontrolori leta svakako su među najstresnijima, a iako su pilotima najvažniji suradnici, gotovo se nikada ne susreću. Vremenske nepogode, otkazivanja motora i otmice njihova su svakodnevica.

Iako su za svoj posao natprosječno dobro plaćeni, teško bi se itko s njima mijenjao kad bi vidio s kakvim se sve teškim situacijama susreću. U to se uvjerila ekipa HRT-a koja je provela dan s kontrolorima letenja.

Za posao kontrolora leta potrebne su godine školovanja i određene sposobnosti. Najznačajnije od toga su spacijalna orijentacija, memorija, brzo pamćenje i utvrđivanje prioriteta. I što je još bitnije od svega, u vrlo kratkom roku od nekoliko sekundi mijenjanje prioriteta i multitasking, odrađivanje više različitih poslova u istom trenutku, objašnjava Milivoj Sever Cuglin, kontrolor zračnog prometa.

Od osam kandidata za ovaj posao samo jedan prođe kompletnu obuku. Radno vrijeme 0-24, sedam dana tjedno, 365 dana u godini. Smjene su osmosatne, uz tri stanke, jer zrakoplovi lete 24 sata na dan.

Mi smo ovdje jedni za druge, ja nemam posla ako njih nema u zraku. Mi njima puno značimo, ja mislim da njima jedan ljudski glas koji dolazi sa zemlje daje osjećaj sigurnosti. Mogu se osloniti na nas, mi ćemo ispuniti sve njihove želje, da se skrate rute, mi smo tu za njih, objašnjava Ana Broz Suvaljko, kontrolorka zračnog prometa.

Ovaj se posao ili voli ili ne voli. Mnogo odricanja, neizmjerna odgovornost, jer pogreške se skupo plaćaju.

Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr

Četvrtak, 31.12.2015. / poslovni.hr