Jedan od pet najvažnijih projekata kojim se bavimo je projekt gradske riznice, usredotočen na povezivanje financijskih aplikacija gradske uprave. Riječ je o uspostavi jedinstvenog, integriranog, informacijskog sustava Riznice Grada Zagreba i njegovih proračunskih korisnika za ekonomičnije, transparentnije i efikasnije upravljanje gradskim proračunom. Do sada su te aplikacije radile izolirano, bez međusobne komunikacije, a isto vrijedi i za sustave 340 ustanova Grada Zagreba, istaknuo je u razgovoru za PoslovniFM Dražen Lučanin, pročelnik Službe za informacijski sustav i tehničke poslove Grada Zagreba.
Pojasnio je kako takva fragmentacija otežava proračunsko knjigovodstvo, nadzor nad proračunskim stavkama te praćenje provedbe unutar okvira koje je Skupština izglasala za sam proračun. Projekt se fokusira na razvoj izuzetno važnog softverskog rješenja koje će omogućiti transparentan pregled trošenja javnih financija i proračunskih sredstava. Osim toga, olakšat će rad pročelnicima, čineći ga bržim i učinkovitijim te eliminirati potrebu za ručnim prekucavanjem podataka iz jednog softvera u drugi.
– Naš glavni fokus leži na reformama u području digitalizacije, kako se i uprave modernih gradova pomiču u tom smjeru. Da, taj korak se trebao poduzeti prije nekoliko desetljeća, kao što je to već implementirano i postalo standard u brojnim gradovima Europske unije, kazao je Lučanin.
Digitalizirati proces iznajmljivanja gradskih prostora, zadaća je koja je potvrđena i nedavno održanim HACKL hackathonom pod nazivom “Rezervacija i pregled raspoloživih gradskih prostora”. Projekt ima za cilj digitalizirati proces iznajmljivanja gradskih prostora i na taj način urediti, pojednostaviti i učiniti preglednijim uvid u raspored njihovog korištenja.
– Cilj je bio prekinuti praksu razvijanja softvera iza zatvorenih vrata. Pozvali smo stručnu javnost, uključujući ljude iz start-upova, freelancere i pojedince koji se bave open source rješenjima, da podijele svoje ideje i doprinesu javnom sustavu, kazao je Lučanin. Dodao je da bi tako zainteresirani za prostor mogli vidjeti osnovne podatke o prostoru, dostupnost i troškove komunulija. Obuhvaćeno je sad 50 tisuća četvornih metara u 225 plokacija u svih 17 gradskih četvrti namijenjenih mjesnoj samoupravi.
Lučanin se osvrnuo i na projekt digitalizacije upravljanja objektima u vlasništvu Grada Zagreba koji obuhvaća popravke, prijave kvarova, praćenje potrošnje energije, inventar i druge relevantne podatke. Cjelovit razgovor poslušajte u nastavku na podcast platformama Mixcloud i Spotify, poslušajte u streamu prvog poslovnog radija na www.poslovnifm.com ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god vi želite.
U razgovoru za podcast Pametna Hrvatska, Lučanin je detaljno govorio o projektu eStipendije, koji ima za cilj digitalizirati i olakšati dostupnost, ubrzati proces prijava učenicima i studentima te pružiti kvalitetnu uslugu građanima; projektu eDomovi koji predstavlja aplikativni sustav namijenjen praćenju rada i svih podataka vezanih za domove za starije osobe; tu je i uspostava platforme za praćenje i analizu kvalitete zraka predstavlja ključan korak prema efikasnom ispunjavanju EU direktiva odnosno proširenje aplikacije Eko karta; jedan od bitnih projekata je projekt eBicikli, promicanje korištenja e-bicikala, koji ima opći cilj poticanja biciklizma u gradovima, s konačnim ciljem smanjenja udjela korištenja automobila, uz projekt video nadzora pješačkih pothodnika i raskrižja.
Posebna pozornost je na projektu CRM sustava za kontakt centar, kako bi se upravljalo cijelim poslovnim procesom i u svakom trenutku znalo u kojoj je fazi pitanje građana, naglašava Lučanin. Dodaje kako je cilj sustava značajno ubrzavanje izvršavanja procesa ovjere, reduciranje troškova poslovanja te smanjenje broja pogrešaka.
Antikorupcijska platforma Zviždač igra ključnu ulogu u promicanju transparentnosti i borbi protiv korupcije u gradu. Putem ove platforme, građanima i djelatnicima omogućeno je podnošenje prijava o eventualnim nepravilnostima u poslovanju gradske uprave i trgovačkih društava.
Projekt “Upravljanje bez papira” predstavlja korak prema modernizaciji gradske uprave, prelazeći s tradicionalnog sustava potpisnih mapa na digitalno uredsko okruženje. Iako se često govori o prelasku iz 20. u 21. stoljeće, u ovom slučaju, gradski uredi napuštaju sustav iz 19. stoljeća i prelaze u 21. stoljeće, iskreno će Lučanin u razgovoru za PoslovniFM.