Od početka svjetske financijske krize i kolapsa američke investicijske banke Lehman Brothers prošlo je već otprilike šest godina. Kako piše Business Insider, život u Americi prije financijskog kolapsa iz današnje perspektive djelovao je poput ludog sna. Bilo je to vrijeme kada su mnogi mislili da je dobra ideja uložiti u kupnju druge ili treće kuće (bilo je to prije kraha nekretninskog tržišta), a mladi ljudi su nakon studija vidjeli veliku perspektivu u karijeri u investicijskim bankama.
Business Insider je na jednome mjestu prikupio niz kulturoloških i društvenih primjera koji odražavaju gotovo apsurdnu opsjednutost novcem i bogatstvom u razdoblju od 2003. do 2008. godine. Portal pritom napominje kako je danas, gledajući unazad, sasvim jasno da smo svi trebali vidjeti kamo sve to vodi.
Evo nekih od primjera koje je naveo popularni portal:
- U razdoblju prije kraha u Americi i svijetu bile su vrlo popularne TV emisije o – nekretninama. Jedna od njih bila je i Flipping Out, reality show pokrenut 2007. godine (traje i danas), u kojem sudionici pokušavaju kupiti kuće, renovirati ih i zatim ponovno prodati. Business Insider tvrdi kako je emisija sasvim dobro uhvatila tadašnji duh vremena.
- MTV-jeva serija 'My Super Sweet Sixteen' također je bila vrlo popularna u prvim godinama 21. stoljeća, a u osnovi je prikazivala raskošne zabave bogatih tinejdžera. Još jedan kulturološki znak prevelikog obilja i opsjednutosti novcem.
- Terenska Hummer vozila, koja inače troše puno goriva, bila su vrlo tražena. U 2006. godini u Americi bilo ih je prodano više od 70 tisuća.
- Opsjednutost bogatstvom odražavala se i na glazbenim top-ljestvicama. Tako je 2003. godine jedan od najpopularnijih albuma bio 'Get Rich or Die Tryin'" (Obogati se ili umri pokušavajući) 50 Centa.
- List The New York Times je bio pokrenuo cijelu seriju članaka pod nazivom 'Doba bogatih', koja je dokumentirala ekstremne primjere bogatstva u Americi.
- U godinama prije kraha činilo se kako svi ulažu u dionice... majke, očevi, djedovi, bake...
- Psihijatrijske seanse u New Yorku dosegle su vrtoglavu cijenu od 600 dolara. Po satu.
- Jedan naslov iz New York Timesa početkom 2007. godine glasio je: "Generacija '07 dobiva brojne ponude za posao". Drugim riječima, činilo se kako mnoge čekaju izvrsne poslovne prilike odmah po završetku fakulteta.
- Iste godine list The Age objavio je članak pod naslovom: "Dobra vremena za sve narode". Iz današnje perspektive naslov zvuči vrlo ironično.
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr