Kome pripadaju fanovi na Twitteru – zaposleniku koji je vodio račun i komunicirao s njima ili samoj kompaniji?
Mnoge su kompanije zabrinute oko vlasništva profila na društvenim medijima jer se znalo događati da pojedinci koji su na račun kompanija i njihova branda stekli određeni broj fanova i pratitelja na Twitteru, kada napuste kompaniju sve te followere 'odvedu' sa sobom.Vođenje poslovne komunikacije na Twitteru sa svog osobnog računa moglo bi koštati Noaha Kravitza čak 340 tisuća dolara! On je radio za internetsku stranicu PhoneDog te je zahvaljujući njoj stekao više od 17 tisuća followera na svom @Phonedog_Noah računu na Twiteru, a kada je promijenio posao, promijenio je ime profila na ovoj društvenoj mreži u @noahkravitz te jednostavno 'ponio' sve ljude koji su ga pratili sa sobom.
To se nije svidjelo ekipi u njegovoj bivšoj kompaniji koja ga je zbog toga tužila i od njega traže odštetu od 2,50 dolara mjesečno za svakog followera, odnosno za osam mjeseci čak 340 tisuća dolara.
U PhoneDogu smatraju da ekipa koja prati Kravitza na Twitteru spada u korisničku bazu njihove kompanije te je cijena od 2,50 dolara mjesečno njihova procjena vrijednosti koliko im svaki pratitelj na Twitteru vrijedi.
On je kompaniju napustio u listopadu 2010. godine, a tužba je podignuta osam mjeseci kasnije, no slučaj je tek sada privukao medijsku pažnju. U The Guardianu kažu kako mnoge kompanije s nestrpljenjem čekaju ishod ovog slučaja jer bi, ako sud donose presudu protiv Kravitza, to moglo predstavljati presedan jer će dokazati postojanje 'komercijalne vrijednosti pratitelja na Twitteru koji su stečeni u poslovnom kontekstu'.
Sam Kravitz rekao je da se on dogovorio sa svojom bivšom kompanijom kako može zadržati followere na Twitteru, ako će i dalje s vremena na vrijeme tvitati u ime firme – on smatra da se držao dogovora te je na Twitteru uz privatne poruke objavljivao i informacije i analize vezane uz mobilno tržište.
U PhoneDogu kažu da su mu, kada je napustio kompaniji, rekli da se odrekne navedenog računa, ali umjesto toga on je samo promijenio njegovo ime, a sada radi u konkurentskoj kompaniji i tim se računom služio kako bi diskreditirao PhoneDog.
Oni troškove i resurse uložene u povećanje baze svojih followera, fanova i korisnika te općenito u svoj brand putem društvenih medija smatraju svojim vlasništvom te namjeravaju 'agresivno braniti korisničku bazu, povjerljive informacije i intelektualno vlasništvo'.
Bit će zanimljivo vidjeti kako će ovaj slučaj završiti jer, kako kažu u The Telegraphu, mnoge su kompanije zabrinute oko vlasništva profila na društvenim medijima jer se znalo događati da pojedinci koji su na račun kompanija i njihova branda stekli određeni broj fanova i pratitelja na Twitteru, kada napuste kompaniju sve te followere 'odvedu' sa sobom.
Jedan od takvih primjera je i novinarka BBC-a Laura Kuenssberg čiji je @BBCLauraK profil pratilo oko 60 tisuća ljudi na Twitteru da bi, kada je prešla u ITV News, samo promijenila ime profila u @ITVLauraK, što je izazvalo velike rasprave oko toga da li je ona stekla followere kao 'privatna' osoba ili suradnica BBC-a.